Avatar billede Hanne_H Juniormester
11. december 2012 - 10:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Driver til HP LaserJet 1022 til Win 7, 64 bit

Efterlysning af en brugbar driver til HP LaserJet 1022. Driveren er NU fælles for HP LaserJet 1020 og 1022. Driveren var ikke fælles i tidligere udgaver.

Min gode printer virker perfekt på min gamle XP-maskine og min stationære NT, men vil ikke på min nye, der kører Windows 7, 64 bit (købt april 2012).
Det er ikke kabler, USB-stik, Hub'en eller lignende, der fejler noget. Printer-kablet går nu direkte i PC'en. Alt er tjekket.
PC'en kan godt "se" printeren, men heller ikke mere. Jeg kan sende en testside, men den hænger blot og fejler. Den side kan jeg også nemt slette. Det fortæller jo også, at der er forbindelse.
Det er HP, der ikke vil indrømme, at driveren ikke er i orden. Jeg har haft fat på HP 2 gange.

Her er en del af andres problemer:

http://h30434.www3.hp.com/t5/Other-Printing-Questions/hp-laserjet-1022-windows-7-64-bit-won-t-install-printer-what-can/m-p/1489129/highlight/true#M62858

http://h30434.www3.hp.com/t5/Printer-All-in-One-Install-Setup/laserjet-1022-on-windows-7-64-bit/td-p/1197221

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-hardware/unable-to-connect-hp-laserjet-1022-to-windows-7/3eb1c79a-f61a-4fd1-995c-13a69a44ee04

Udpluk af hjælpesider

http://www.driverboost.com/lp/drivers/update/Hp-Printer-Drivers.php?gclid=CMuOu__Vj7QCFWN2cAod9nAAhw

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?product=439322&lc=da&cc=dk&dlc=da&lang=da&cc=dk

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=439431&prodTypeId=18972&prodSeriesId=439424&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=4063

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=c00405500&prodTypeId=18972&prodSeriesId=83436&locale=en_US

Jeg har prøvet alt - inkl. hjælp fra en "PC-doktor". Jeg har brugt exp-søgeren, men svar er for gamle.

Hvad gør andre for at få det til at køre? - Opgiver? Kasserer en supergod printer?
Jeg har ikke den originale installations-CD mere, og kan derfor heller ikke blot opgradere. Jeg har også prøvet at installere en ældre driver og dernæst opgradere. Virker heller ikke.

Lad mig høre om du har løst dette problem og hvordan.

(Jeg har brugt dette site siden 2002, men har måttet registrere mig igen, derfor ser jeg ny ud....)  Mvh og pft.
Avatar billede Blandy Praktikant
11. december 2012 - 11:06 #2
oh læste ikke hele indholdet færdigt. Hvis du smider din printer tilbage på en xp maskine og installer driver, virker det så stadigvæk?

Bare for at udelukke om printeren er defekt, så det kun er driver der problemet evt.
Avatar billede Hanne_H Juniormester
11. december 2012 - 11:48 #3
Ja, den gamle driver virker på XP'en. Printeren har alle de faciliteter, den gode printer er i besiddelse af.

Printeren er perfekt på XP'en - og jeg skal ikke have ændret på den driver ;-)

Det er Win 7, 64 bit, der er problemet. Det er også muligt, at den driver skal indeholde "noget" PCL 5.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. december 2012 - 11:47 #4
Umiddelbart kunne det lyde af en klassiker...

Prøv at se om der ligger nogen filer i biblioteket c:\windows\System32\Spool\PRINTERS\

Hvis der gør det, er de med 90% årsagen til dit problem - og ikke driveren. Det er i så fald et forlist printerjob, som windows har "forlagt", og som nu ligger og blokerer øvrige print - hvilket netop giver dine symptomer.

I win7 kan de være lidt tricky at slette, da det dels kræver administratorrettigheder, dels kræver at de slettes i "elevated mode", altså at du eks. har startet Windows Stifinder op med højreklik, "kør som administrator".
Dels kræver det også at du har stoppet den tjeneste der hedder "Print Spooler".

Når filerne er slettet, og Print Spoller startet igen, kan du forsøge om du kan printe igen... - og ellers skriver du bare dine oplevelser retur... - printeren burde kunne bringes til at virke, MED HP´s driver...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. december 2012 - 11:55 #5
Så vidt jeg ved, er printeren netop IKKE en PCL printer - men en GDI printer, hvilket er årsagen til de mange problemer... - men også grunden til at den sælges billigt :-)

Så PCL driver... - næppe (så ville de også lægge HP Universal PCL driver til download blandt printerdriverne)
Avatar billede Hanne_H Juniormester
11. december 2012 - 12:02 #6
Mappen
c:\windows\System32\Spool\PRINTERS\
er gabende tom.

Jeg har også slettet alt der, når jeg har slettet "testen" sendt til printeren.

Jeg ER administrator.

Det ER øjensynlig en klassiker - jeg er jo langt fra alene - vi synger alle i kor *lol*
Avatar billede Hanne_H Juniormester
11. december 2012 - 12:05 #7
Til ole_madsen

Nå! Men det løser jo stadigvæk ikke problemet. Du kunne desværre heller ikke hjælpe.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. december 2012 - 12:16 #8
Der er skam forskel på at være administrator og så det at køre programmer i "elevated mode"... - men det var jo ikke nødvendigt, så...

Næste skridt er at tjekke drivere.. - siden du kan sende print til printeren, antager jeg at den er nået så langt i installationen, at den findes under "Printere og enheder" (Eller er det Enheder og Printere :-).
For at være helt sikker på en frisk installeret printerdriver, så tag printeren fra, slet den i "Enheder og Printere" (eller det modsatte :-).

Genstart nu PC´en, gå igen i Enheder og Printere, og marker en af de andre printere (evt. en pdf-printer eller office-printer). I toppen af vinduet kommer nu nogle ekstra knapper, bl.a. en "Serveregenskaber". Klik på denne, og vælg "Drivere" fanebladet.

Slet alle de drivere du ikke bruger - helt specifikt selvfølgelig HP driverne.

Genstart igen PC´en, og prøv at sætte printeren til igen. Nu får du en frisk installation af printeren, med den driver jeg MENER følger med i Win7. Finder den ikke nogen driver, så forsøg at forbind til Windows Update og se, om driveren er tilgængelig her igennem. Først hvis du ikke har kunne finde driveren nogen af disse steder, bør du kaste dig ud i at geninstallere HP driveren...
Avatar billede Hanne_H Juniormester
12. december 2012 - 10:53 #9
Virker fortsat ikke :-(      Alt er afprøvet. Der følger ikke pr. automatik drivere med Win7.

Har andre noget et byde ind med?  ;-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. december 2012 - 11:52 #10
Selv om du skriver det ikke er kablerne, så er mit sidste bud nu at USB-kablet kan have en fejl. Ældre USB-kabler virker ikke altid rigtigt på nyere udstyr.

Men ellers har jeg ikke flere bud (andet end det skrappe skridt, at fjerne info fra registreringsdatabasen også... - men det er sjældent det hjælper)
Avatar billede Hanne_H Juniormester
12. december 2012 - 14:51 #11
HURRA !!!!    :DDDDDDD

Noget har det i al fald hjulpet! Lige pludselig var der hul igennem. Det er helt magisk.

Jeg har været alt igennem på min pc. Den er renset for alle HP-filer af alle mulige slags.

Så gav jeg den et absolut sidste forsøg og vupti. Det kører som en drøm.

Det må Peter jo hellere komme og se med egne øjne......  ;-)

Hilsen Hanne
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. december 2012 - 14:57 #12
Er den da fra Leasy ;-)

Lad os håbe det varer ved, og ikke bare lige her og nu...
Avatar billede Hanne_H Juniormester
12. december 2012 - 15:44 #13
Du kan tro, at den ikke er fra Leasy ;-)  Ha-ha-ha!!!!!
Det er ellers et godt bud :D  Den Peter går vel heller ikke sin vej, før det fungerer. Så havde Lessy-Peter været her siden februar 2012  ;-)

Nej, jeg forventer den "rigtige" Peter forstår, hvad der menes her  ;-)  Mvh Hanne i Rudersdal