Avatar billede gulvflaesk Nybegynder
11. december 2012 - 11:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Få værdi fra en tabel via et ID

Hej Eksperter

Jeg har to tabeller i min database.

users
- id
- name
- best

games
- id
- name
- score

I databasen opdateres tabellen 'users' med 'id fra games' til 'best i users'. Det virker fint men nu vil jeg gerne have de 10 bedste scores ud.

Hvordan kan jeg få de 10 bedste spil udskrevet i et array? Den skal jo tjekke ud fra 'best i users' hvor høj 'score i games' er og der efter tage top 10.

Giver det overhoved mening?

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej.

God dag til jer alle.

/Martin
11. december 2012 - 12:28 #1
Hvordan ved du hvilke games der hører til hvilke users?  Er users.name = games.name?  I så fald skulle du få users med højeste score således (ikke testet):

SELECT u.id, u.name, g.score
FROM users u
JOIN games g ON u.name = g.name
ORDER BY score DESC
LIMIT 10
11. december 2012 - 12:29 #2
Men hvis users.name = games.name, hvad gør du så hvis du har to users med det samme navn?  Jeg ville foreslå i games i stedet for name at bruge userId.  Det var ikke det du spurgte om, men jeg kunne ikke dy mig.
Avatar billede gulvflaesk Nybegynder
11. december 2012 - 23:20 #3
Hej Christian_Belgien

Tusinde tak for din hjælp. Du har helt ret. Men du hjalp mig så meget på vej at jeg kunne rette lidt til og skrive en stump selv :)

Tusinde tak for din hjælp (atter en gang - du har hjulpet mig før).

Skriv et svar så kan du få lidt point, hvis det var noget? ;)

Tusinde tak atter en gang!

/Martin
12. december 2012 - 07:26 #4
Svar fra mig.