Avatar billede limes_planum Praktikant
27. december 2012 - 12:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Eclipse og Oracle SQL Developer på XP-maskine

Med dette link i mente:
http://www.shellperson.net/oracle-sql-developer-enter-the-full-pathname-for-java-exe/

- prøver jeg desperat at finde ud af hvordan jeg bruger Eclipse til samkøring med Oracle SQL Developer (11g).

Ovennævnte fungerer sikkert på Win7 maskiner men hvad gør jeg nu her når jeg sidder på en XP-maskine i ferien?

PS: Et ydmygt lille ønske - Kunne være cool om "Mr. 1 million points" gav et hint eller to, omkring problemet :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2012 - 18:44 #1
Hvad er problemet?

At SQL Developer kommer op og spoerger om path til Java ligesom i linket?

Har du sat JAVA_HOME?
Avatar billede limes_planum Praktikant
28. december 2012 - 11:14 #2
Når jeg starter 'Oracle SQL Developer', prompter det mig for: "Enter the full pathname for java.exe." Det har jeg så gjort et par gange (troede jeg), hvorefter den prompter med en fejlmedd. om at stien til 'J2SE SDK' ikke er rigtig.
Har derefter så været inde og lede efter denne SDK på SUN/Oracle's download-site, og downloaded/installereret den (af 12-14 (overdrivelse fremmer forståelsen)) jeg fandt værende lydende mest rigtig til formålet.

Dette har dog (værende 2. gang af de ovenstående nævnte) ikke være tilstrækkeligt :-/

Jeg mener faktisk, at du tidligere har hjulpet mig omk JAVA miljø-variabler, men jeg er vel så bare lidt overrasket over at de (SUN/Oracle) så ikke udpensler, at det er problemet specifikt (altså hvis det er den vej jeg skal gå).

Her er i hvert fald en oversigt af hvad jeg har til at ligge JAVA-mæssigt på den her PC (miljø-variabler endnu ikke tilføjet/tilrettet):
Java 7 Update 10
Jave SE Development Kit 7 Update 10
Java (TM) 6 Update 31
(taget fra kontrolpanel, 'Installerede programmer', på denne ældre XP-maskine)
Avatar billede limes_planum Praktikant
28. december 2012 - 11:19 #3
(kigger i mellemtiden nærmere på http://www.eksperten.dk/spm/969131 og dine hints til Java mijø-vars)
Avatar billede limes_planum Praktikant
28. december 2012 - 11:51 #4
Satte nu JAVA_HOME til:

C:\Programmer\Java\jdk1.7.0_10

- og den derefter den promtede 'java.exe' til:

C:\Programmer\Java\jdk1.7.0_10\bin

Desværre er det stadig ikke nok (korrekt?)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2012 - 15:02 #5
Er C:\Programmer\Java\jdk1.7.0_10\bin i PATH?
Avatar billede limes_planum Praktikant
28. december 2012 - 16:20 #6
Satte nu JAVA_HOME til:

C:\Programmer\Java\jdk1.7.0_10\bin

- og den derefter den promtede 'java.exe' (den promtede PATH) til:

C:\Programmer\Java\jdk1.7.0_10

... og ombygningen virkede - smid et svar
Avatar billede limes_planum Praktikant
28. december 2012 - 16:20 #7
" ... ombytningen ... "
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2012 - 16:40 #8
WTF?

Det lyder helt bizart.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2012 - 16:41 #9
svar