Avatar billede nuckiear Nybegynder
04. januar 2013 - 13:49 Der er 4 kommentarer

Router helvedet! :(

Hejsa.

Jeg har nu prøvet og finde rundt i den jungle af routers og opsætning.

Jeg har en computer stående som kører DLNA server ud til smarttv i stuen og til 2 wdtv bokse på værelserne.

Stuen er sat til med kabel til routeren og kører upåklageligt, også i HD 1080 opløsninger.

Men wifien er noget lort... Det er en Dir-635 fra dlink vi har. Vi har 30/30 ind i huset af internet.

WDTV boksene kan slet ikke kører HD 1080, det kan jeg så leve med. Men wifien falder ud konstant! Og hvad jeg kan læse mig til er det et program mange har med den router.

Så jeg er kommet til at prøve mig med en ny og bedre router.

Jeg har læst mig frem til at Asus RT-AC66U skulle være det ypperste inden for routere lige nu.

Mit spm er så, er den det? Kan jeg købe den og slutte den til istedet for min normale dlink og vil den løse problemet med at wifi falder ud hele tiden, samt vil den kunne trække 1080 HD opløsning over wifi?

Håber der en der kan hjælpe mig :)
Avatar billede WPCS Nybegynder
04. januar 2013 - 14:36 #1
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
04. januar 2013 - 15:15 #2
Nok ikke helt svar på det du spørger om og så alligevel

jeg har sådanne en router : http://www.cisco.com/en/US/products/ps11025/index.html

og en 30 mbit linje..

og kørte netflix wireless fra routeren til TV.. og kunne aldrig komme på god kvalitet .. hver gang jeg målte hastighed var den fin..  og vi snakker 3-4 meter mellem router og tv-wifi modtager.. uden anden elektronik i mellem eller i nærheden..

skiftede så trådløs med kabel.. og ændrede intet andet ..
BUM - knivskarp kvalitet.

lige siden har jeg droppet alt tv/video over trådløs .. Har aldrig fået det til at spille lige så godt som kabel.

og hvis det er fordi du ikke gider at trække kabel så langt, så kig på de der netværk-via-strømstikket .. de kan fås for et par hundrede og giver op til 200 mbit .. max bedre end trådløs ..
Avatar billede komputerdk Mester
04. januar 2013 - 19:34 #3
hmm jeg kører Asus WL500w + en RK3066 HDMI stik (Android 4.1) og hvis netflix har været stoppet så tager det måske 30 sekunder før at kvaliteten bliver bedre, men umiddelbart ser den fin ud  (har 30/3)

Men wifi er noget mere følsomt (ustabilt), så kabel er helt klart det hurtigste + at svartiderne er meget mindre end med wifi.. Men det hjælper ikke at have en god router, hvis resten af netværket er noget skod.. især kan dårlige Wifi netkort godt påvirke hastigheden fordi at routeren sætter alle de smarte trick fra når den opdager en enhed som ikke er kompatibel..
Avatar billede WPCS Nybegynder
05. april 2013 - 23:09 #4
Lukke?