Avatar billede sara-lind Nybegynder
11. januar 2013 - 09:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Deling af kalender, billigere alternativ til exchange server?

Hej,
Jeg arbejder i et lille firma, hvor vi har emails på et emailhotel hos wannafind. De fleste af os har sat mailen op i outlook og bruger også kalender derigennem.

Mit spørgsmål er, findes der en billig eller gratis løsning til deling af kalendre? Jeg ved godt vi kan oprette en google kalender alle sammen og dele dem. Men jeg tænker det ville være smartest hvis vi kan bruge det gennem outlook.

Wannafind tilbyder godt nok emails med exchange server, men de koster min. 79kr/md pr bruger. Og det synes jeg er i overkanten når det kun er det med at dele kalender vi har brug for..

Håber der er nogen der kan hjælpe mig :)

Mvh Sara
Avatar billede micma18_ Nybegynder
11. januar 2013 - 10:11 #1
Lige netop derfor at en Exchange løsning koster penge ;-) Fordi den fungerer så godt.

79kr. / bruger, er jo dyrt. Men et tilsvarende alternativ kunne jo eksempelvis være at investerer i en lille small business server 2011, som endnu kommer med en komplet Exchange server indbygget (inklusiv 5 CAL licenser). Og i alt, så skal i jo nok regne med minimum 12.000 - 15.000 kr. for hardware og konsulent assistance osv..... (den giver så nogle helt andre infrastruktur muligheder også, men det kan I jo undersøge nærmere, om det kan have en interesse for jer også)

Som gratis alternativ men så kan I da prøve Outlook.com (den nye udgave at Hotmail) Det kræver bare en Microsoft konto, som koster gratis :-) Der ligger en kalender som kan deles. Men hvis jeg kender Microsoft ret, så saver de ikke den gren over, som de selv sidder på. Så forvent ikke samme funktionalitet, som en Exchange kalender.
Er ikke inde i licens rettighederne, men det "kan" måske godt være, at de vil have erhvervsdrivende over i en decideret Office 365 løsning ?? Men så koster det jo nok det samme som en hosted Exchange.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2013 - 11:20 #2
I kan se på thunderbird i stedet for outlook, og så dele en google-kalender derigennem. Burde være muligt, og er gratis.
Avatar billede sara-lind Nybegynder
11. januar 2013 - 13:16 #3
Tak begge 2, jeg tror jeg prøver thunderbird så.. Men jeg har forsøgt at sætte min wannafind mail op deri også. og det driller mig. Gmail virker fint :) Men ville være dejligt hvis også wannafind kunne poppe op deri..
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2013 - 15:44 #4
tjek med wannafind, om der skal bruges et specielt portnummer - og ret evt i funktioner/kontoindstillinger under serverindstillinger
Avatar billede sara-lind Nybegynder
17. januar 2013 - 19:21 #5
Mange tak jeg har fået det til at virke.. Jeg har ikke helt styr på det med point... hvordan gir jeg dem?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. januar 2013 - 20:13 #6
bare hold mig ude af point - så læg et svar selv, og accepter det.
Avatar billede sara-lind Nybegynder
17. januar 2013 - 21:37 #7
ok