Avatar billede Silas1234 Juniormester
16. januar 2013 - 07:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

windows cannot find a system image on this computer

Hej, jeg har en stationær pc,hvor harddisken er delt op så der er et c drev hvor styresystemer ligger, og et E drev hvor jeg har mine billeder. Igår Formateret jeg så min eksterne harddisk, og delte den op i to drev, et drev som er FAT32 og en der er ntfs, da jeg ville overføre nogle filer til ps3, og ps3 registrere kun FAT32.
Men da jeg så vågnet her til morges, var mit E drev væk :( Jeg gik i panik, og gik ind i diskhåndtering, og trykket på "Markere partition som aktiv" virket ikke, prøvet at genstarte, og kom denne besked : Botmgr mangler
Jeg prøver så at reparer ved at boote fra windows 7 disk, Men så kommer den med denne besked : windows cannot find a system image on this computer. :(
Har prøvet at finde image filen med denne metode : Mountvol
(This command will show you all available drives, including your external disk)

dir Q:
(Replace Q: with one drive letter at a time from the letters that the mountvol command showed you, e.g.
dir D:
dir E:
etc.
until you see a folder "WindowsImageBackup" on the screen. Let's assume it is F:\WindowsImageBackup.

dir F:\WindowsImageBackup /s
(This command should show you the contents of the image folder, with files totalling more than 10 GBytes)

Men har ikke kunne finde den :(
Nogen der kan hjælpe.?
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2013 - 08:18 #1
gå ind under opstart via recovery og se hvad der så sker
hvis der ikke ligger noget image den vej skal man installere fra cd som du har liggende ikke

ved nykøb kommer der på de fleste maskiner den opfordring til at lave dem

nu ved jeg ikke hvilken tast du skal bruge men det står enten i den bog der fulgte med dit bundkort eller også se på den første skærm hvor det også står

det kan være delite f2 f9 f 11 eller esc
ofte kan du hos producenten købe de cd til din maskine

m.v.h
Avatar billede Silas1234 Juniormester
16. januar 2013 - 08:52 #2
Tak for svaret, men kan godt starte computeren op igen, jeg prøvet lige hurtigt at tage harddisken hen i en anden computer, og der kunne jeg aktivere den igen,:) Men jeg mangler stadig drev E, jeg kan godt se drevet når jeg går ind i diskmanager, men når jeg prøver at skifte bogstav, så kommer denne besked : http://postimage.org/image/gz7wkdixh/full/
Har osse prøvet med easeus, men den kommer med denne besked : Mount Volume Failed :(
Avatar billede Silas1234 Juniormester
16. januar 2013 - 08:53 #3
Og jeg kan se jeg faktisk osse har en partition, på 2 gb :)
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2013 - 09:22 #4
kun hvis du ikke har noget på den alligevel du skal bruge fordi sådan noget altid kan gå galt
i det tilfælde bruger du så den du nævnte eller
gparted live

men husk så forsvinder alt på den
http://gparted.sourceforge.net/livecd.php
se under hvordan

http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php

kunne det ikke skyldes at den skal converters til ntfs format

hvis du har reddet fra den hvad du skal så gør følgende

http://support.microsoft.com/kb/307881

m.v.h
Avatar billede Silas1234 Juniormester
16. januar 2013 - 12:10 #6
Jeg har ikke reddet det der er på den, så jeg skal nok ikke prøve den første, men kan jeg konvetere uden filerne bliver slettet?
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2013 - 12:44 #7
normalt skulle der ikke ske noget

men hvem ved

man må bare lære af det - ikke stole på sine eksterne drev

en mulighed er jo at lægge sine ting over på skydrive

https://skydrive.live.com/

m.v.h
Avatar billede Silas1234 Juniormester
16. januar 2013 - 13:42 #8
Okay jeg prøver først at redde dem med Stellar Phoenix Windows Data Recovery, også konvetere den, god ide med online backup, det vil jeg undersøg nærmer, har 1500 gb billeder og video, jeg skal have taget backup af, så skal finde en med ubgrænset, men der er mange af vælge imellem :(
Det tager lidt tid at redde filerne, da jeg har ca 150 gb, men jeg skriver når jeg er tilbage, burde ikke tage mere ind 2 dage, også kan jeg prøve din løsning, at konvetere den :) Tak for hjælpen intil nu :)
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2013 - 13:52 #9
du har 25 gb plads på skydrive indtil videre

m.v.h
Avatar billede Silas1234 Juniormester
22. februar 2013 - 16:47 #10
Så fik jeg genoprettet alle billederne, men det virket ikke at converters til ntfs format, men slettet den del af drevet der gav problemer, også udvidet c drevet så den fylder det hele, istenden for to drev i et, har jeg nu et i et, som faktisk er nemmere, at finde ud af.
Men takker for hjælpen, synes at du treatmenice, fortjener point, for din hjælp:)
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2013 - 18:35 #11
ok og tak for det