Avatar billede ambolt117 Nybegynder
21. januar 2013 - 22:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Konvertere indspillet macro til funktion

Hej, jeg har en kolonne i et Excel 2010 regneark, hvor data i hver enkelt celle står i formen:

;Overskrift 1
;Overskrift 2
;Overskrift 3
;Overskrift 4

Jeg vil have indholdet smidt over i de 4 tilstødende celler til højre.

Jeg kan finde ud af at indspille en macro, der renser for de skjulte linjeskift og smider de 4 linjer (separeret af ;) ind i de 4 tilstødende celler til højre.

MEN jeg har hundredvis af rækker (hver måned) og vil ikke skulle køre macro´en på en række af gangen. Kan nogen omskrive nedenstående kode til en FORMEL, sådan at jeg i cellen til højre for cellen med de 4 overskrifter skriver noget a la =XYZ(celleadresse), trykker Enter og får cellens indhold smidt over i de fire tilstødende celler? Formelen trækker jeg så bare ned gennem hele kolonnen ...

macro: ****************************************

Sub TestXXX()
'
' TestXXX Makro
'
' Genvejstast:Ctrl+w
'
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "=CLEAN(RC[-1])"
    ActiveCell.Select
    Selection.Copy
    ActiveCell.Offset(0, 1).Range("A1").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
    ActiveCell.Select
    Application.CutCopyMode = False
    Selection.TextToColumns Destination:=ActiveCell, DataType:=xlDelimited, _
        TextQualifier:=xlDoubleQuote, ConsecutiveDelimiter:=False, Tab:=False, _
        Semicolon:=True, Comma:=False, Space:=False, Other:=False, FieldInfo _
        :=Array(Array(1, 1), Array(2, 1), Array(3, 1), Array(4, 1), Array(5, 1)), _
        TrailingMinusNumbers:=True
    ActiveCell.Offset(0, 1).Range("A1:D1").Select
    Selection.Cut
    ActiveCell.Offset(0, -2).Range("A1").Select
    ActiveSheet.Paste
End Sub
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2013 - 16:03 #1
Kan du eventuelt uploade filen til:
http://gratisupload.dk/
Avatar billede ambolt117 Nybegynder
23. januar 2013 - 16:33 #2
Avatar billede ambolt117 Nybegynder
25. februar 2013 - 20:14 #3
Nå, - løser det på anden vis.

Bruger søg-og erstat, lader den søge efter Ctrl+J (giver intet synligt tegn men er lig linjeskift)...