Avatar billede jokeren77 Nybegynder
25. januar 2013 - 21:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PHP/MYSQL - udtræk og redigere af data

Jeg er ved at lave en tekst hvor der er 4 billeder til. Jeg kan uploade og alt fungere, men vil gerne give muligheden for at admin kan sætte en rækkefølge på de 4 billeder der er max antal.

Jeg ønsker så at vælge "emnet" og få vist de 4 tilhørende billeder, nedenfor 4 felter hvor jeg kan skrive 1-2-3-4 for rækkefølgende på billederne og så gemme dem via POST.
Avatar billede KHHP Juniormester
25. januar 2013 - 21:52 #1
du kan jo lave en formular hvor du via et while-loop henter dem ud og så placerer et tekstfelt foran hvert billede og dernæst kan du skrive et nummer ud for hver. I din db har et felt der hedder placering, hvor du så ændrer værdien afhængig af hvad du har skrevet i dine tekstfelter. Dog skal du jo også køre din opdatering 4 gange, da de jo har hver sin post i db. Når du så henter dem ud, så henter du dem med "ORDER BY placering ASC". Så tager den 1 først og slutter med 4.
Avatar billede jokeren77 Nybegynder
25. januar 2013 - 21:57 #2
jeg har lavet et felt i DB der hedder prioritering.

kan sagtens lave min SELECT, men er i tvivl hvordan jeg laver min FORM med billed og felt, så jeg ved hvilket billede og felt der hænger sammen, der kan være 1-2-3 eller 4 billeder, så den skal lave udtræk på en måde, men kan så heller ikke lige tænke mig til hvordan jeg griber UPDATE an.
Avatar billede jokeren77 Nybegynder
25. januar 2013 - 22:29 #3
ved ikke helt om der skal nogle array's ind i det for at jeg kan gøre det. men der taber jeg tråden
Avatar billede jokeren77 Nybegynder
26. januar 2013 - 22:11 #4
det blev gennem arrays til at lave Formen og names til formen, så VIA POST til opsamling og indsættelse i arrays igen og SQL ind i DB via WHILE