Avatar billede EveryMA Mester
26. januar 2013 - 01:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Andre end AdSense?

Hej,

Jeg ville lige høre om I kender nogen i samme branche som AdSense?
Jeg kender TradeDoubler, men af hvad jeg hører, så er de meget dårlige mht. til at betale.

Det er faktisk kun AdSense og TradeDoubler, som jeg kender som er danske.
Avatar billede EveryMA Mester
31. januar 2013 - 02:32 #1
Ingen der kender nogen?
Avatar billede EveryMA Mester
31. januar 2013 - 17:31 #2
Lukker igen så.
Avatar billede abruscato Nybegynder
05. februar 2013 - 21:30 #3
Jeg har brugt TradeDoubler siden 2002 og der har ikke været de store problemer med at få udbetalt penge.

Dog skal du være opmærksom på, at hvis virksomheden, som du reklamerer for gennem TradeDoubler, går konkurs, kan det være svært at få de penge, du har optjent - Men det er ikke fordi TradeDoubler ikke vil udbetale dem til dig, de har bare ikke modtaget dem (Dvs. de heller ikke får deres penge) fra den konkursramte virksomhed.

Når det så er sagt, er det ikke noget jeg har oplevet som et større problem i de 10 år jeg har brugt TradeDoubler, for det er heldigvis sjældent at en virksomhed får konkurs og der er også mulighed for kun at benytte de annoncører der betaler forud gennem TradeDoubler som giver endnu bedre sikkerhed for at få dine penge udbetalt.

Et alternativ til Google AdSense kan du i øvrigt finde på http://openadex.dk
Avatar billede JohnBakken Nybegynder
07. februar 2013 - 09:23 #4
Problemstillingen der bliver nævnt ovenover er det samme ho alle Affiliate programmer, men så må man jo bare tage dem der har forudbetalt, hvis man vil være sikker på at komme sikkert i land.

Men udover Tradedoubler findes der en række andre affiliate programmer der også kan anbefales. Du kan se mere her: http://penge-maskinen.dk/tjen-penge-pa-nettet-med-affiliate-marketing/ Hvor jeg på min blog har skrevet et indlæg der forklarer hvordan affiliate marketing hænger sammen.
Der er lidt ekstra arbejde i det i forhold til Adsense, men til gengæld er gevinsten i mange tilfælde også større.

Med venlig hilsen
John Bakken
Avatar billede EveryMA Mester
07. februar 2013 - 12:59 #5
Tak for det JohnBakken, men jeg spørger ikke fordi jeg ikke ved hvordan det hænger sammen. Mit site kører ganske stabilt med 7000 unikke besøgende om dagen. Jeg ville bare høre om nogen kendte andre udover AdSense.

Desuden er de affiliates du nævner elendige.
• Euroads.dk
• Partner-ads.dk
• Tradedoubler.dk

Du tjener på TradeDoubler. En grænse på 400 kr før du får en udbetaling. Du kan gå med et beløb på 1000 kr. i et halvt år før du får en udbetaling, da deres kunder ikke betaler dem i god tid - det er hvad jeg hører om dem.

Partner-ads.dk og Euroads.dk skulle vist bare være programmer til at fylde et ellers tomt hul ud. Der findes ikke mange af den slags i Danmark. Det er også hvad jeg hører.

Men som sagt - jeg kender ikke mange selv, derfor jeg spurgte.
Avatar billede JohnBakken Nybegynder
07. februar 2013 - 13:05 #6
Fine tal! Hvilket site drejer det sig om? (:

det er måske dine erfaringer EA, TD og PA, men jeg har gode erfaringer med dem alle 3, og måske er det ikke lige vigtigt for os alle at vi kan få betalt 300 kroner ud med det samme eller ej, så længe de betaler - Og det gør de jo, hvis man som jeg nævner ovenover, vælger affiliates der har forudbetalt.

Hvad mener du med "tomme programmer"?

Med venlig hilsen
John Bakken
Avatar billede EveryMA Mester
07. februar 2013 - 13:24 #7
Mente mere at du kan gå og vente et halvt år, selvom du for flere måneder siden gik over grænsen. 400 kroner eller 10.000 kr = ligegyldigt - det handler om princippet og at de lader sig røvrende af deres kunder, som ikke betaler til tiden hvorfor TD ikke betaler DIG til tiden.

Der findes jo ikke mange som AdSense og TradeDoubler, så jeg har bare hørt at EA og PA er med for at fylde det tomme hul. Altså de er ikke gode, men de er der, fordi der ikke findes mange af den slags sites i Danmark.

Det hvad jeg hører, ihvertfald :)
Avatar billede JohnBakken Nybegynder
11. februar 2013 - 09:18 #8
Okay, men det er selvfølgelig noget man skal tænke over når man vælger sine affiliate aftaler, uanset selskab, der kan vel også være dårlige betalere andre steder?

Mht. TD, så kan jeg godt se din pointe lidt, de har en del ligegyldige og mindre troværdige partnere i en deres program.

Men når det kommer til PA, så har jeg intet andet end ros tilovers! (: God service med mange lidt utraditionelle annoncører, men også nogle af de store velkendte webshops.

Med venlig hilsen
John Bakken