Avatar billede EkspertOle Nybegynder
30. januar 2013 - 10:14 Der er 7 kommentarer

Streaming af film og tv på nettet - er mit net hurtigt nok?

Jeg skal til at bestille nyt bredbånd, da vi lige er flyttet ind i en ny lejlighed. Vi bruger det ikke til meget andet end at være på Facebook, sende mails og surfe lidt. Derfor tænker jeg på om 2 mbit er nok? Vi har også tænkt på at prøve nogle af de nye streaming-tjenester og vi kan vidst få cmore gratis igennem Yousee, men vil 2 mbit være nok til det? Jeg synes ikke umiddelbart jeg kan finde noget på deres hjemmeside http://www.cmore.dk/. De kloge siger jo at streaming er fremtiden, så måske skal vi allerede nu opgradere til en højere hastighed? Netflix og Viasplay vil vi jo nok også godt prøve på et tidspunkt.

Råd til jeres erfarne streamere modtages meget gerne!
Avatar billede foodear Praktikant
30. januar 2013 - 10:26 #1
Hej

Min erfaring siger mig at 2Mbit ikke er nok, du skal op på minimum 5Mbit før del vil virke ordentligt, hvis du skal surfe samtidig med at du streamer fra nettet skal du op på minimum 8Mbit.

/Foodear
Avatar billede foodear Praktikant
30. januar 2013 - 10:27 #2
viaplay bruger ca. 5Mbit
30. januar 2013 - 10:33 #3
Enig med #1 - ved 'fuld' knald på streaming (www.dr.dk/live ell. lign.) skal der være >4 Mb ... skal jo også være lidt luft tilbage til andet brug på linien samtidig ...
Avatar billede Blandy Praktikant
30. januar 2013 - 12:52 #4
Netflix vil også til at sende deres udbud I fuld hd inden længe. Men der er kravet mellem 10 og 20 Mb. Mener også at dts kommer med over.

Og da bredbånd er en relative billig post, så skru hellere op for hastigheden. Man kommer til at fortryde det ellers ;)
Avatar billede Andyboy Nybegynder
30. januar 2013 - 14:07 #5
Der er ikke væsentlig forskel på priserne på 2mbit og højere, da TDC tager en grundpris for tilbkobling fra andre selskaber. Lige nu ville mit bud klart være en opkobling fra TDC - De har endda det bedste tilbud længe set. Du får adgang til Super HD (kræver 8 mbit minimum) med TDC og tilmed TDC play. Læs evt. mere her:

http://www.internet-bredbaand.dk/903/tdc-har-nu-den-billigste-20-mbit-linje/
Avatar billede casper0219 Nybegynder
31. januar 2013 - 09:11 #6
Umiddelbart vil jeg sige at 2Mbit er for lidt MEN, der er nogle udbydere der bruge det der hedder adaptive streaming som gør at selve kvaliteten af det streamede indhold bliver dårligere alt efter din internet forbindelse det vil sige

10Mbit Bredbånd = God Kvalitet
2Mbit = Dårlig Kvalitet

Læs evt. mere om Netflix er tilbyder adaptive streaming.
http://tvtjenester.dk/superhd-til-netflix/
Avatar billede kimeast Juniormester
19. februar 2013 - 01:46 #7
Jeg har selv 10MB via 3G, og streamede lige fra Netflix, der er jo 1 måned gratis. Men hvad skete? 3G stoppede, da min max på 30GB DATA var brugt. Hvad er det for noget hø? Skal man ha ubegrænset GB koster detdyrt, plus man skal betale for Netflix efter 1 måned. skummelt.