Avatar billede sifger Nybegynder
30. januar 2013 - 20:31 Der er 6 kommentarer

Ferieønsker i kalenderform

Jeg arbejder i en mindre virksomhed (25 ansatte), hvor vi leder efter en nem gratis løsning til at administrere ferieønsker.
Det skal gerne være en kalendervisning hvor de ansatte selv kan indtaste ønsker om ferie (Vi bruger Googles website løsning, så det skal gerne kunne indsættes på en side i denne). Det skal bare være simpelt, sådan at brugerne skriver sig på en uge, hvor administratoren bare kan lave ønsket rød eller grønt alt efter om det kan godkendes eller ej.
Det er for at aflaste antallet af mails, og for at give et overblik for alle i firmaet
Nogle bud på hvordan dette kan laves nemt?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. januar 2013 - 21:01 #1
Hej, og velkommen her på Experten.

  Hos os bruger vi et enkelt Excel-ark til ferieplanlægningen for hver afdeling. Ganske lavpraktisk, men det virker og du har det overblik, du efterspørger, på en supernem måde.

De bedste hilsner
Avatar billede fxj Juniormester
31. januar 2013 - 01:17 #2
Det kan du lave i Google documents som også kan vises på din side.

Lav en formular hvor
- ansatte vælges via en rulleliste
- ugenummer vælges via en rulleliste

Link til formular lægges ud på din side.
Når een har skrevet en ønske på, kan en administrator se indtastningerne i et regneark. Cellerne kan farves røde eller grønne manuelt eller man kan lave et felt der hedder godkendt og så bruge betinget formatering.

Ikke godkendte ferieønsker kan så ligge på een side og godkendte på en anden

Vi har også brugt Doodle til at planlægge ferieønsker med, men deres data kan ikke integreres på andre sider.
Desuden skal det sættes ind i kalenderen manuelt bagefter
Avatar billede sifger Nybegynder
31. januar 2013 - 09:54 #3
Tak for forslagene.

fxj - Hvordan laver man dette i praksis? Altså, hvor det der vælges i formularen automatisk kommer ind i et regneark?
Avatar billede sifger Nybegynder
31. januar 2013 - 10:04 #4
fxj - Undskyld, har fundet det nu! Prøver at se om det kan fungere.

Tror dog det bedste ville være at det blev vist en en kalenderform, men jeg ser på det.
Avatar billede chiefbigchief Mester
31. januar 2013 - 19:56 #5
Måske kan Thunderbird Calendar bruges den er i alle tilfælde gratis.Jeg bruger selv M.S. Outlook
I stedet for at lade folk skrive hvornår de ønsker ferie kunne de i stedet ved hjælp af mødeplanlægning, vælge hvornår de kunne være på arbejde, jeg går ud fra at der skal være mindst et antal medarbejdere tilbage til at passe butikken.

M.v.h.chiefbigchief
Avatar billede xjpjx Nybegynder
23. november 2013 - 11:06 #6
Test www.firmaplan.dk
det virker..