Avatar billede mr.athlon Nybegynder
31. januar 2013 - 18:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ariva TV boks

Hejsa Eksperter

Har et spørgsmål fra en kammi som jeg har forsøgt at hjælpe.

Han er englænder, bosiddende og gift her i DK.

Vi ved alle hvor "ærekære" englændere kan være, og ikke mindst når vi snakker deres TV vaner...:-)

Han har en Ariva TV-boks fra SKY-TV. Denne boks er koblet op til hans Homebox, på en Medarbejderbredbånd fra TDC. Hans problem er at hver anden time skal han slukke for TV-boksen for at få ny Wan-IP, og "hul" igennem til UK igen?

Den lå jo lige til højrebenet.......troede jeg! Han skulle da have en Static IP fra hans ISP(TDC). Det har han så fået, men det har ikke hjulpet noget.

TV-serveren han "rammer" i UK, kører med følgende opsætning:

" yes its through the dns address telly.zapto.org which directs you to my static ip. my internet supplier doesnt change my ip address..".

"you have a username and password to log into my server which is a static ip address.you dont need a 'permission' to access as i have open ports for that purpose and you have the specific port on your ariva box.".

Nå drenge....nogen gode ideer?

Jeg kan være behjælpelig med TDC Wan-IP, og nok også med UK Wan-IP, hvis der er behov for det....:-)

Mvh

Ulrik
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2013 - 04:44 #1
det kan godt være han har fast ip, men hvis dhcp serveren leaser den samme adresse ud med faste intervaller, kan den alligevel miste forbindelsen..

tror sgu du blir nød til at ringe til nogen derovre..
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
11. februar 2013 - 15:19 #2
Hejsa....

Vi kan godt blive enige om, at hvis man køber og betaler, for en fast statisk IP hos en internetudbyder, så skulle den ikke ret gerne blive leased, på noget som helst tidspunkt? Ellers går ideen med en fast IP jo ligesom lidt "fløjten" ?

Det er jo netop årsagen til at en kunde kan købe og betale for en fast statisk IP....:-)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
27. september 2013 - 23:56 #3
Lukker denne