Avatar billede 2mas2 Juniormester
02. februar 2013 - 14:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 - 7-kabalen

Nu har jeg brugt mere end 20 timer på at få 7-kabalen på min mors nye Windows 8 bærbar. Det er endnu ikke lykkes.

Min mor ønske nu at købe en windows 7, og så starte forfra for hun kan ikke leve med at der ikke er 7-kabalen på. Ak ja...

Hun har prøvet at forskellige online 7-kabaler og små programmer som så havde givet hende nogle sjove værktøjsliner osv. :-)

Jeg kan sgu' heller ikke finde ud at at få ski.. kabale ind. Har været i Store og installeret Games hvor den skulle ligge.

Når jeg så prøver at åbne 7-kabalen siger den: Der er ikke installeret nogen apps som kan åbne denne type link XboxLiveApp.

Jeg har så søgt og søgt på nettet denne app, uden held. Heller i i Windows 8 store er denne app til finde.

Hvad gør jeg inden jeg fiser ud og køber en windows 7 skive og smider den på så mutti kan få sin 7-kabale?
Avatar billede mjansen Seniormester
02. februar 2013 - 14:24 #1
Jeg tror ikke du kan installer windows 7 på en windows 8 maskine, uden at have lidt teknisk snille.
Avatar billede 2mas2 Juniormester
02. februar 2013 - 14:50 #2
Siger du dermed, at hvis jeg køber en fuld windows 7 dvd, så kan jeg ikke bare smide den i dvd-drevet og installere windows 7?
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2013 - 15:09 #3
mjansen har ret, men det er heller ikke nødvendigt. Win8 har det spil. Gå ind i det elendige Mtro og tryk på "Games"

At købe windows 7 bare for det, I må sandelig være rige:)
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2013 - 15:15 #4
PS. Man bliver ledt frem til "Store" men spillet er gratis.

Noget andet er, at hvis I ikke kender Classic shell, så er det virkelig en skøn ting, man får startknappen tilbage, og kan endda vælge mellem XP og win7 knappen.
Avatar billede 2mas2 Juniormester
02. februar 2013 - 18:15 #5
Prøv lige at læse mit indlæg igen.
Har installeret spillet fra Store, men den vil ikke afspille 7-kabalen fordi der ikke er installet en xboxliveapp som fejlmeddelsen viser.  Og jeg kan ikke finde denne xboxliveapp nogen steder.

Køre med Classic shell og windows 7 look og maskinen starter også op på skrivebordet. Alt dette er i orden.

Hvis du kendte min mor der plager minut for minut om den ski.. 7-kabale, så vil du helt sikker ofre hvad som helst for at lukket munden på hende. Jeg er tilbøjlig til at sige at vi kunne bytte mor? God fornøjelse siger jeg bare... Ha, ha, ha....

Men jeg ønsker forsat hjælp...... Hun er et milehår fra at gøre mig arveløs.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. februar 2013 - 21:33 #6
Jeg har eksperimenteret med 3 Spil. Så de nu kan spilles i Windows 8
http://gratisupload.dk/vis/691231
Udpak Zip filen kopier indholdet ind i System 32  herefter kan du hente spil ikonerne ud til skrivebordet!
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2013 - 21:45 #7
#5
Ja du har ret, skulle nok have læst lidt bedre på lektien.
Bytte mor? Jeg håber da ikke du har det SÅ dårligt med din mor, for min mor er død (af kræft) og brændt for mange år siden:)
Avatar billede poko1 Ekspert
02. februar 2013 - 21:46 #8
Det er i færste omgang disse 3.
Edderkop  7 Kabale  Napoleon
Avatar billede 2mas2 Juniormester
03. februar 2013 - 16:15 #9
Det virkede næsten poko1.
Når jeg åbnede et af programmerne fra system32 mappen, kom der en fejl med at card.dll ikke kunne findes. Card.dll lå også i den mappe.
Jeg slettede de 4 filer i system32.
Zip filen havde jeg pakket ud på skrivebordet. Ved en tilfældighed klikkede jeg på et af spilene og det virkede.. Og det gjorde de 2 andre spil også. Skulle bare køres fra en mappe på skrivebordet med de 4 filer i og ikke system32 mappen.

Tak for det. Jeg tror alle er glade nu.

Smid et svar poko1 og tak igen for hjælpen.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. februar 2013 - 16:30 #10
Husk at gemme mappen et sted så den kan genskabes man ved jo aldrig om man skal bruge den igen?
Avatar billede Cefihr Nybegynder
26. marts 2013 - 09:59 #11
Hej 2mas2. 7-kabalen

Din mor behøver ikke at smide sin maskine væk.
Jeg har fundet svaret. Hent Microsoft Solitaire Collection
i Store. Start spillet Klondike. Sæt musen i skærmens højre hjørne og vælg hjulet "Indstil" vælg nu "Spilindstillinger"
og vælg nu "kort pr. udtrækning 1". Og vupti nu fungerer det
ligesom den gamle kabale.

Kærlig hilsen fra en mor
Avatar billede gulvflaesk Nybegynder
10. april 2013 - 20:59 #12
Jeg havde samme problem! Jeg kunne ikke finde det "rigtige" 7-kabale i Windows Store, altså det som kun vender ét kort ad gangen.

Har dog fundet et alternativ online, skønt det er med reklamer så er det nogenlunde ok, http://7kabale.dk

Håber det kan hjælpe dig...
Avatar billede lillemig84 Nybegynder
08. juli 2013 - 11:45 #13
Jeg lægger altid 7 kabale online, og har fundet et site med en del forskellige 7 kabaler, og endda en 7 kabale hvor du selv vælger om den skal vende et eller tre kort ad gangen..

Den virker uden problemer, og ellers kan du jo evt. selv prøve..
http://7kabaler.dk/7-kabale/

En side jeg klart vil anbefale jer alle..