Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
03. februar 2013 - 10:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Script som ændre proxy indstillinger.

Scripts til ændring af Proxy

Hej eksperter.

Jeg vil gave have et script, som kan ændre indstillingen

Kontrolpanel - Konfigurer proxyserver - LAN-indstillinger - "Brug scripst til automatisk konfiguration"

Adressen skal være  http://wpad/wpad.dat

Jeg vil gerne have et script som aktiverer og deaktiverer funktionen.

Er der mon en der kan lave dette til mig?

-Michael
Avatar billede CCodam Nybegynder
03. februar 2013 - 11:06 #1
Gem følgende fil som ProxyON.vbs
Dim oShell
Set oShell = Wscript.CreateObject("Wscript.Shell")

oShell.RegWrite "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\AutoConfigURL", "http://wpad/wpad.dat ", "REG_SZ"
oShell.RegWrite "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ProxyEnable", 1, "REG_DWORD"

Gem følgende fil som ProxyOff.vbs
Dim oShell
Set oShell = Wscript.CreateObject("Wscript.Shell")

oShell.RegWrite "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ProxyEnable", 0, "REG_DWORD"
oShell.RegWrite "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\AutoConfigURL", "", "REG_SZ"
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
03. februar 2013 - 17:20 #2
CCodam:
Det ser ud til at virke!

Jeg prøver det på mit arbejde i morgen hvor problemet opstår, og vender tilbage! Tak for det hurtige svar!

-Michael
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
06. februar 2013 - 15:06 #3
TAK!!