Avatar billede vuske Seniormester
03. februar 2013 - 23:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ændring af ip-adresse på printer

Jeg havde tidligere en zyxel-router med en gateway på 192.168.1.1 - og her lavede jeg en fast IP-adresse på min printer på 192.168.1.50 routeren gik så i stykker. Ny router er en d-link med en gateway 192.168.0.1 - nu kan jeg så ikke komme ind på min printer og slå den faste adresse fra så den kan køre DHCP, hvad gør jeg
Avatar billede CCodam Nybegynder
04. februar 2013 - 00:16 #1
Hvilket printer har du?
Den kan formegentligt ændres direkte på printerens interface.

Ellers så sætter du en statisk ip på din computer til 192.168.1.1 og forbinder din printer og din maskine direkte med et netkabel.
Avatar billede vuske Seniormester
04. februar 2013 - 00:34 #2
jeg kan ikke forbinde direkte der er ikke netstik på printer - min printer er en hp  photosmart c4500 og jeg kører win 8
Avatar billede CCodam Nybegynder
04. februar 2013 - 00:44 #3
Fra manualen:

Sådan tilsluttes produktet
1. Indsæt cd'en med produktsoftwaren i computerens cd-rom-drev.

2. Følg vejledningen på skærmen.
Når du bliver bedt om det, skal du slutte produktet til computeren vha. det USB-kabel, der fulgte med enheden.

3. Når opsætningen er færdig, bliver du bedt om at tage USB-kablet ud og teste den trådløse netværksforbindelse. Når produktet opretter forbindelse til netværket, skal du installere softwaren på alle de computere, der skal bruge produktet via netværket.
Avatar billede vuske Seniormester
04. februar 2013 - 08:07 #4
til ccodam ja gid det var så enkelt
Avatar billede platik Nybegynder
04. februar 2013 - 08:52 #5
Du kan vel midlertidigt ændre routerens opsætning så den er på samme net som printerens?

Lige før hvis du ændre subnet masken til 255.255.254.0 at du burde kunne få kontakt med den. Og så lave den tilbage efterfølgende.
Avatar billede platik Nybegynder
04. februar 2013 - 08:55 #6
Nah, så nemt slipper du foresten nok ikke. For printeren subnetmask er sikkert stadig 255.255.255.0 (default?)

Men i så fald kan du vel stadig ændre routerens IP til 192.168.1.1? Så den matcher opsætningen din gamle router havde.
Avatar billede foodear Praktikant
04. februar 2013 - 08:58 #7
log ind på din nye router og sæt gateway ip til 192.168.1.1, så burde du kunne se din printer.
Avatar billede vuske Seniormester
10. februar 2013 - 11:37 #8
jeg fandt en ven der havde en router med en gateway på 192.168.1.1 og så kunne det lade sig gøre, min router ville ikke ændre sig til nyt gateway
Avatar billede vuske Seniormester
06. maj 2013 - 15:25 #9
jeg har ændret routers opsætning så det er den samme som printer, så det er vel platik der skal have point
Avatar billede vuske Seniormester
17. august 2013 - 10:25 #10
har ventet længe på svar - så ta'r jeg dem selv