Avatar billede scootergrisen Nybegynder
04. februar 2013 - 18:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mange embedden flash youtube videoer på samme side = langsom side

Hvis jeg har 10 youtube videoer på min side så ser det ud til at http://s.ytimg.com/yts/swfbin/watch_as3-vflbRE_EL.swf bliver hentet en gang per video og den fylder 276 KB.

10 x 276 KB = cirka 2,7 MB.

Og det er uden at der er nogen videoer der er blevet afspillet.

Det gør min side langsom.

Er der en bedre måde når man skal embedde youtube videoer så det er lettere og der ikke så hentes så meget data.

Egnetligt kunne der jo bare vises et thumbnail og en "start video" knap så flash først hentes når brugeren vil afspille videoen.
Avatar billede olebole Juniormester
04. februar 2013 - 19:01 #1
<ole>

Det er præcis måden at undgå det store load på: Brug en thumbnail

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
04. februar 2013 - 19:06 #2
Hmmmm ... efter at have læst spørgsmålet igen, ved jeg faktisk ikke rigtig, hvad du spørger om  =)
Avatar billede Qaximoto Nybegynder
04. februar 2013 - 20:50 #3
Det er en lille verden scootergris.

Jeg satser snart med at få lavet min video omkring hvordan ALT ved Vario virker.
Så kan du få den ind på din side

Hilsen Tommy [2670] fra scootergalleri

Jeg mangler faktisk bare en motor til filme.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
06. februar 2013 - 20:33 #4
Der er ligesom her jeg mente hvor der er et billede også indlæses videoen først når man har klikket på billedet : http://site.retro-scooter.dk/

Det gør selvfølgelig videoen lidt mere besværlig at indlæse men hvis man har en side med 10 videoer kunne det være det gik en del hurtigere at indlæse siden.
Avatar billede olebole Juniormester
06. februar 2013 - 20:51 #5
Okay, så havde jeg forstået, hvad du mente. Og så er det måden at lave det på: Lave en thumbnail selv og bruge den. Det tilbyder YouTube ikke.

Så er det i øvrigt en god idé at bruge JPG til sådan et billede i stedet for PNG. Det vil fylde væsentligt mindre
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
11. marts 2013 - 00:59 #6
.