Avatar billede prefalch Praktikant
10. februar 2013 - 18:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte windows firewall i win 8

Som skrevet i overskriften kan jeg ikke starte den indbyggede firewall i windows 8. Det er lige meget om jeg forsøger fra løsningscenter eller prøver manuelt gennem kontrolpanelet. Hvis jeg prøver fra kontrolpanelet og trykker "brug anbefalede indstillinger" sker der overhoved ikke noget.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
10. februar 2013 - 19:04 #1
Avatar billede prefalch Praktikant
10. februar 2013 - 21:22 #2
Det fix understøtter bare ikke win 8
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2013 - 02:45 #3
der er en malware som overtager din firewall så den ikke kan nogetsomhelst.
prøv at gå tilbage til et restore point.

hvis du har installeret noget piratawares, så får du sådan noget snavs.
eller hvis du henter ting som gratis video/lyd konverter programmer, de er nærmest allesammen malware.

hvis ikke et restore point kan rette den op, så er det nok for sent.
Avatar billede prefalch Praktikant
11. februar 2013 - 11:26 #4
Jeg har ikke installeret på computeren efter jeg har lagt win 8 på, andet end office 365, men den kan vel ikke mistænkes for at indeholde "snavs".

Er der ikke noget program ser kan scanne om der er noget på computeren.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2013 - 11:38 #5
Er der ikke noget program ser kan scanne om der er noget på computeren.

Malwarebytes fuld opdateret, fuld scan at hele computeren.
http://www.it-artikler.dk/2011/05/31/hjlp-til-at-fjerne-virus-spyware-malware/
Avatar billede prefalch Praktikant
12. februar 2013 - 13:44 #6
Det gav ikke meget. Der blev fjernet en del cookies, men ikke noget alvorligt, i hvert fald ikke noget der der gjorde at firewallen kan slås til
Avatar billede prefalch Praktikant
25. februar 2013 - 10:28 #7
Har opgivet at finde en løsning og installeret en anden firewall