Avatar billede JohnBakken Nybegynder
11. februar 2013 - 18:39 Der er 6 kommentarer

Vedrørende Amazon affiliate i flere lande

Hej Eksperter!

Jeg har en side om gadgets (http://15gadgets.com), hvor jeg tjener lidt på affiliate. Jeg har efter at have checket min analytics fundet ud af at jeg har en del besøg fra 5+ forskellige lande, hvor Amazon også opererer, og dem vil jeg selvfølgelig også tjene penge på.

Jeg har fundet dette plugin: http://wordpress.org/extend/plugins/amazon-link/ og mit spørgsmål er så om der er nogen af jer der har prøvet det, ville jo nødigt miste penge i den periode jeg testede det.

Og ved i hvordan det fungerer, skal man fx oprette en konto hos Amazon's partnerprogrammer i hvert land, eller findes der en nemmere måde at gøre det på?

Med venlig hilsen
John Bakken
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2013 - 18:57 #1
du gider ikke selv læse? bare ned til afsnit 5

All product links will contain the Amazon affiliate ID of the site author and will be the relevant one for that locale, allowing the author to collect commission on any products purchased through the links.

ja, du skal have en id hos amazon (du kan da godt bruge en andens id, men så tjener du intet selv).
Giv det et par måneder, og test - hvis det kniber med indtjening undervejs, så drop det - og ellers er det ikke en udgift.
Avatar billede JohnBakken Nybegynder
11. februar 2013 - 19:15 #2
Kan godt se at det efter sigende skulle udfylde mine behov, men i stedet for at miste penge i testperioden, kunne det være fint hvis der var andre der allerede selv havde testet det.

Og teksten derinde svarer heller ikke på om man skal oprette et ID i hvert land, eller om jeg bare kan nøjedes med et.

Med venlig hilsen
John Bakken
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2013 - 19:27 #3
og hvorfor klikker du i svar? du kom jo ikke med en løsning, eller skulle modtage point.

Du skal kun have et amazon-id - det er et firma. Lige som et cpr-nummer, en apple-id osv...

Hvordan kan du miste penge ved at vise reklamer, som du ikke har tjent på før? I værste fald får du intet.
Eller du tror på, at amazon er et ærligt firma, og du henter dit udbytte - tag en chance...
Avatar billede JohnBakken Nybegynder
11. februar 2013 - 19:35 #4
Det var ikke meningen at det skulle være et svar..

Er det noget du ved, eller noget du gisner om, det med ID'et?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. februar 2013 - 09:36 #5
det er et gæt - primært baseret på, at jeg logger ind på amazon med min email, og det ville jo være tungt, hvis man skulle have en adresse/adgangskode til hvert land, amazon operere i.
Avatar billede JohnBakken Nybegynder
12. februar 2013 - 10:23 #6
Men når man kigger derinde er der ikke just noget information om det, så det tror jeg desværre at man skal.