Avatar billede charley78 Novice
12. februar 2013 - 12:44 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

vedr. blinde passagere i min gmail

Ind imellem når jeg vil gå ind i min gmail, skal jeg logge ind. Jeg logger vel at mærke aldrig ud på min egen bærbare eller stationære. Alligevel kommer jeg lejlighedsvis ud for at skulle logge ind. Det sker også selvom jeg fx sidst var inde på gmailen ved samme pc.

Betyder det at en anden har været inde i min mail og har logget ud?
(... for i det tilfælde kan det være min ex, der stadig følger med i mit liv og levned)
Avatar billede micma18_ Nybegynder
12. februar 2013 - 12:49 #1
Det er nok fordi den cookie, der husker dine personlige login og session detaljer, er udløbet eller slettet?
Avatar billede repox Seniormester
12. februar 2013 - 12:51 #2
Bare det at du har mistanken, bør være nok til at overveje at sikre din konto yderligere.

Dog har jeg oplevet at få 'hacket' min Gmail konto.
Google har en indbygget funktionalitet der holder øje med hvor, hvornår og hvad du logger ind med.

Google lukkede således min konto og forsikrede mig at de mente at jeg ikke kunne rejse fra Danmark til Indien i løbet af 30 minutter, hvorefter jeg blev bedt om at ændre mit kodeord.

Den kontrol er jo naturligvis ikke bedre end at den nok tager højde for hvis man har for vane at logge ind flere steder normalvis. Sikringen består selvfølgelig af et hav af forskellige algoritmer.

Så for en god ordens skyld, så bør du sikre din konto.
Hvis du gerne vil være helt sikker, kan du kigge lidt på Google Authenticator - http://support.google.com/accounts/bin/answer.py?hl=da&answer=1066447 - som er et tro-trins verificeringssystem. Konceptet er som NemID - bare 100^100 gange bedre.

Personligt har jeg synes det var i overkanten, så jeg har selv bare nøjes med at skifte kodeord.
Avatar billede thov Forsker
12. februar 2013 - 12:51 #3
Det skal du ikke være ked af, for det er helt normalt når man skifter mellem flere computere.
(Min smartphone er sjovt nok 'immun' og vil aldrig logges ind igen).
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2013 - 13:00 #4
#1 Kan godt være rigtigt. Jeg har også flueben i "Forbliv logget ind" Men ryger af og til af alligevel.
Noget andet er, at troede jeg, at nogen uvedkommende læste med, fik jeg min adgangskode ændret. (profil og sikkerhed)
Avatar billede charley78 Novice
12. februar 2013 - 13:22 #5
ja, jeg vil nok nøjes med at ændre mit password. Tak allesammen. Jeg går ud fra at de to der allerede har valgt at svare, så vil dele den store tilrådighedsværende pointportion ;o)
Avatar billede charley78 Novice
12. februar 2013 - 13:23 #6
jeg vidste i øvrigt ikke at en cookie kunne udløbe!(?)
Avatar billede charley78 Novice
12. februar 2013 - 13:23 #7
jeg vidste i øvrigt ikke at en cookie kunne udløbe!(?)