Avatar billede chainweb Nybegynder
15. februar 2013 - 16:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke nemid (java) til at virke på windows 8

Jeg har forgæves prøvet at hjælpe min sviger morfar med at få nemid til at virke på hans nye stationære pc med Windows 8 - desværre uden held.

Jeg er klar over at netbank mv. ikke kan åbnes med nemid via metroudgaven, men det virker ikke i browseren.

Jeg har prøvet installere java op til flere (både 32-bit og 63-bit). Jeg har desuden prøvet at afinstallere java på computeren via. "tilføj/fjern programmer" - men lige lidt hjælper det.

Nu er jeg mildest talt ved at rive håret af mig selv....!

En der kan hjælpe mig?

På forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2013 - 17:55 #1
Hvilken version installerer du?
Du skal installere version 7.
Prøv at hente Revo Uninstaller:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg "java" og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc.
Hent en ny version af Java og installer
Avatar billede jensenjs Juniormester
15. februar 2013 - 18:26 #2
Hvilken browser + version

Dernæst vil jeg anbefale at du installerer Revouninstaller
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Derefter afinstallerer du al Java (hvis der er flere installationer), efter afinstallationen vil Revo måske skanne efter rester, marker alle og vælg slet, det kan så være der kommer en liste med reg data, marker alt og slet.

efter genstart genstart, og installer Java (og husk at fravælge ASK toolbar undervejs)
Avatar billede haverslev Novice
15. februar 2013 - 18:26 #3
Du skal lige være opmærksom på nedenstående med nemid og W8

https://www.nemid.nu/om_nemid/aktuelt/20120903_nemid_og_windows_8.html
Avatar billede jensenjs Juniormester
15. februar 2013 - 18:27 #4
AArrrgh
Jeg fik ikke trykket send så kom du først igen :-)
Avatar billede jensenjs Juniormester
15. februar 2013 - 18:30 #5
@229661 selvfølgelig

Jeg tror jeg går i seng suk
Avatar billede haverslev Novice
15. februar 2013 - 18:36 #6
chainweb - Point ude: 1.920)
Avatar billede jensenjs Juniormester
15. februar 2013 - 18:48 #7
Og siden 2005

Jeg må lærer at checke op på den slags :-/
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2013 - 19:22 #8
#5 Det behøver du da ikke gøre for min skyld ;-)

Så godt at der var point ude, men må indrømme jeg har opgivet at brokke mig over det. Jeg formoder der vendes tilbage her, da Java ikke er til at undvære på sin pc.
Avatar billede chainweb Nybegynder
15. februar 2013 - 19:22 #9
Jeg har løst problemet.

Det var antivirus som blokerede for java.

Tak for jeres hurtige svar.

220661 sender du et svar så du kan få point?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2013 - 19:27 #10
Jeg har ikke kommet med bedre bud end de andre, så læg du selv et svar og luk igen.
Avatar billede chainweb Nybegynder
15. februar 2013 - 20:12 #11
I will.. Tak for hjælpen til jer :)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2013 - 09:55 #12
Velbekomme.