23. februar 2013 - 09:45 Der er 1 kommentar

Opret billeder i database

Hej.

Min kodning er i mysql og .net

Jeg kunne godt tænke mig at prøve, at sætte billeder i min database.
Forstået på den måde, at jeg har i min tablebilleder - BilledeId, BilledeNavn, BilledeData.
Jeg har i forvejen fuld funktion af at trække på billeder i mapper, ved at nøjes med billedeid og billedenavn.

Der hvor mit problem opstår er jeg ikke ved hvad billedet skal omkodes til og hvordan jeg gør det.

Jeg ved heller ikke hvilken type min Row-BilledeData(integer, text, blob...) skal have?

Min opsætning er sådan, at jeg eksempelvis har siderne:

OpretBillede.aspx
OpretBillede.aspx.vb

BillederPro.vb

BillederFac.vb
med public function OploadBillede(Byval...)
og med Sub GenerateBillede(Byval...)

Til sidst skal selvfølgelig også have trukket det ud igen...

BillederFac.vb
Med public function GetAllBilleder
select BilledeId, BilledeNavn, BilledeData
from tablebilleder

Spørgsmålet her så om dataende skal omkodes igen til billed-data?
Avatar billede wjens Guru
23. februar 2013 - 13:36 #1