Avatar billede jdjensen Juniormester
08. marts 2013 - 17:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Google docs - Excel - funktion

Hej,

Dette skal virke i Google Docs Excel.

Cellen henter værdien fra et andet arks celle:
=Data!H15

Men findes denne værdi ikke i Data!H15 så skal værdien sættes til nul:

Hvad skal funktionen lige udvides med for at det kan lykkedes?
Avatar billede supertekst Ekspert
08. marts 2013 - 17:54 #1
Hvilken værdi sættes, hvis cellen ikke har noget indhold?
Avatar billede jdjensen Juniormester
08. marts 2013 - 17:57 #2
Så er cellen bare blank.

Der er nogle funktioner her:
https://support.google.com/drive/bin/static.py?hl=en&topic=25273&page=table.cs&tab=1240290

Bla. en der hedder ISBLANK.

Det er bare hvordan funktionen lige skal støbes sammen der er problemet.
Avatar billede supertekst Ekspert
08. marts 2013 - 18:11 #3
Hvis funktionen er en mulighed..
Avatar billede jdjensen Juniormester
09. marts 2013 - 13:55 #4
En der kan og gider hjælpe mig herinde?
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2013 - 17:57 #5
Kender intet til Google Docs Excel, men det her virker i almindelig Excel:

=HVIS(Data!H15<>"";Data!H15;0)
Avatar billede jdjensen Juniormester
10. marts 2013 - 18:32 #6
Tak dkhanknu... jeg bruger godt nok den engelske version men det er nok bare at bruge IF istedet.

Du må gerne smide svar.

Ved du iøvrigt hvordan jeg indsætter værdier fra 2 forskellige celler (C1) og (C2) lige efter "=Data_" ?:
C1 er en celle i samme ark imens !C2 er en celle i arket kaldet "Data_C1"
Avatar billede jdjensen Juniormester
10. marts 2013 - 18:43 #7
Lidt i stil med:
="Data_" & C1

Men hvordan kobler jeg så !C2 på i forlængelse der er en celle fra arket ="Data_" & C1". Hmm måske jeg skal oprette en selvstændig tråd på denne. :-)
Avatar billede jdjensen Juniormester
10. marts 2013 - 19:12 #8
Okay jeg prøver at omformulere det lidt:

Jeg vil gerne kunne styre hvilket Ark min funktion skal kigge efter en værdi på ved at have den fleksibilitet at kunne erstatte C1 med værdien fra en anden celle (C1) i samme ark.

=Data_C1!C2

Så sætter jeg f.eks. celle C1 til ordet "vinduer" så bliver den egentlige funktion og værdi hentet herfra:

=Data_vinduer!C2

(Det her er blot et tillægsspørgsmål)
Avatar billede jdjensen Juniormester
10. marts 2013 - 20:39 #9
Tillægsspørgsmålet er nu løst: http://www.eksperten.dk/spm/978037#reply_8039238
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2013 - 21:15 #10
OK.
Hans