Avatar billede lasselakken Nybegynder
17. marts 2013 - 21:16 Der er 2 kommentarer

Halvstort netværk med router og to yderligere access points

Jeg skal lave et netværk, der dækker et større boligområde.
Jeg forestiller mig at bruge følgende grej:
1stk. TP-Link TL-WR1043ND Ultimate Wireless N Gigabit Router - 364kr.
2stk. TP-Link TL-WA901ND Max Range 300Mbps Access Point - 391kr.

Jeg vil så forbinde de to access points til routeren via kabel (og gigabit switche).

Lyder dette fornuftigt?? Kan andre produkter anbefales?

Et andet spørgsmål: routeren ovenfor er faktisk billigere end access points'ne, så jeg tænker på om jeg måske bare kunne købe tre routere og så bruge de to som access points? De har nemlig også gigabit switch indbygget og så behøver jeg ikke at have det ved siden af. Kan det mon lade sig gøre?

Vh
Lasse
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2013 - 07:14 #1
Hvad er forventningen til oppetid ?
Hvor mange mennesker skal bruge det trådløse netværk ?

Hvilken forbindelse skal det hele termineres i ?
Avatar billede lasselakken Nybegynder
18. marts 2013 - 07:45 #2
Det er et hjemmenetværk, så der vil være behov for at kunne komme på hele døgnet, men det er omvendt ikke altafgørende hvis det en gang imellem lige skal tilses/genstartes.

Vi er omkring 20 mennesker, men alle er selvfølgelig ikke lige aktive på nettet.

Vi har en ret hurtig fibernetforbindelse (jeg har ikke lige tallene her).