Avatar billede EIHP Juniormester
19. marts 2013 - 15:49 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Software til info om computere

Hej Eksperter

Er der nogen af jer, der kan anbefale software til at sende informationer omkring computeren til en server. Meget gerne open-source eller freeware.

Det for at lette arbejdet med at finde ud af hvad vi har af computere, hvad de indeholder af hardware(/software), hvad er OS, hostname m.m. er. Evt. hvem brugerne er.

Håber der er nogen der kan anbefale noget, alternativet er jo at vi laver et script/software selv.
Avatar billede muddi Praktikant
19. marts 2013 - 16:42 #1
Det er lidt svært at se hvor mange maskiner du skal indsamle oplysninger fra og hvordan dataindsamlingen skal foregår, men Piriform har et program der hedder Speccy, som kan give dig de fleste oplysninger om en PC. Du skriver det skal bruges til at give oplysninger om OS, men du skriver ikke om det er forskellige platforme, såsom Mac, Windows, etc.

Nuvel, så er mit umiddelbare bud at du kigger på http://www.piriform.com/speccy
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. marts 2013 - 02:00 #2
Jeg vil også kunne anbefale Belarc Advisor.
Den laver en html fil af alle oplysninger om den enkelte pc. Den sender den ikke selv til en server, det må du scripte dig ud af, men den er meget udførlig.
PS. Har du overvejet resurseforbruget på den enkelte pc, og hvilket load det giver på netværket.
Der findes adskillioge programmer til formålet, men nogen af dem trækker så store resurser på pc´en, og tager så meget båndbredde på netværket, at du risikerer at få alle dine brugere og ledelsen på nakken for din ulejlighed.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. marts 2013 - 02:16 #3
Jeg glemte lige at oplyse, at Belarc Advisor registrerer oplysninger, ikke kun om PC´en, men også om softwaren incl. versionsnummer, serienummer, opdateringer og hotfixes, og også om hvorvidt de er korrekt installeret eller ej.
Et lille pluk af hvilke oplysninger der hentes:
Maskinemodel
Maskinens serinummer
Maskintype
MB-Typenummer og Serienummer
Hvilke hukommelsesslots der er optaget og af hvad
HD-drev kapacitet og hvor meget er optaget
Hvilke eksterne drev har været koplet på og hvornår
SMART status
Brugerkonti
Chipset
O.S.V.
Og det er gratis
/ptj_11
Avatar billede EIHP Juniormester
11. november 2013 - 13:00 #4
ptj_11 er du sød og smide et svar?

Lukker sagen hvis der intet svar er modtaget 1. Januar 2014.
Avatar billede EIHP Juniormester
07. marts 2014 - 10:09 #5
Lukket
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. marts 2014 - 11:27 #6
Sorry, Jeg missede dit sidste indlæg, men det er helt okj. Gør ikke mere ved det.
Jeg håber du kunne bruge det til noget.
/ptj_11