Avatar billede mbm2016 Nybegynder
22. marts 2013 - 18:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

C# - Forklaring af kode - TCP Forwarder

Hej eksperter,

jeg og en af mine venner er i gang med at lave et skoleprojekt hvor vi skal have to klienter til at snakke sammen, som er bag hver deres firewall og NAT.

Vi har fundet en kode, som vi mener kan hjælpe os med at lave en "relay" server, som dirigerer trafikken mellem to forbundne klienter. Vores idé er at to klienter opretter forbindelse til vores "relay" server som så kan kommunikere med begge på én gang.

Vores problem er nu ikke den overordnede opsætning af en server hvor to klienter kan forbinde, men mere at vi ikke forstår den kode vi har fundet. Koden kan ses her: http://blog.brunogarcia.com/2012/10/simple-tcp-forwarder-in-c.html

Koden implementerer en TCP forwarder, men vi forstår ikke hvorfor koden er sat sammen som den er. Vi kunne godt tænke os en forklaring/kommentering af koden linje for linje, og eventuelt derudover en opsummerende forklaring af hvad der sker med "Socket"'sne og hvilken der modtager hvorfra og sender hvortil og hvorfor.

På forhånd mange tak
Magnus og Andreas
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2013 - 02:14 #1
Jeg ved ikke om I skal bruge det eksempel.

Koden giver ikke indtryk af at vaere skrevet af en erfaren C# programmoer.
Avatar billede brunogarcia Nybegynder
23. marts 2013 - 22:49 #2
That code snippet is a proof of concept and not a production code. If you need a line-by-line explanation I can help you with that. The fact, for example, no finalizer or IDisposable was implemented (really has no deal with the experience of the programmer) is because the code is supposed be a simple solution for TCP forwarding rather than a real project.
regards.
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
13. juli 2013 - 12:40 #3
Vi skrev vores egen :)