Avatar billede brinckzone Nybegynder
05. april 2013 - 09:59 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Usb-hubbens strømforsyning overskredet

Hej kloge mennesker.

Jeg har lige købt mig et nyt Dell KB522 usb-keyboard (ikke trådløst). Jeg sætter det til og det virker fint med alle tastatur-funktionsknapper og volumekontrol. (der var ikke nogen driver med). På tastaturet er der to usb-indgange. Jeg sætter et flash-hukkommelseskort i den ene indgang og får meddelelsen "Usb-hubbens strømforsyning overskredet", jeg forsøger mig med den anden indgang og får samme besked. Prøver med et andet usb-drev og dette virker heller ikke.
Mit spørgsmål: Kan det virkelig passe at Dell sælger denne vare vel vidende om at det ikke trækker nok strøm til usb-indgangene? Så meget strøm kan en usb-nøgle da vel ikke kræve?

Findes der en løsning på problemet? Kan ikke finde nogen driver til "Dell KB522"
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2013 - 10:24 #1
Jeg kan ikke tro de sælger et produkt der har disse egenskaber.
Prøv i enhedshåndteringen, at tjekke, at Windows ikke må slukke for strømmen til din usb porte.
Du gør dette under usb controllere-usb rodhub-egenskaber-strømstyring.
Avatar billede brinckzone Nybegynder
05. april 2013 - 10:34 #2
Jeg forsøgte det du foreslog uden held. Prøvede også at slette usb-lagerenheden under enhedshåndtering og tilslutte flash-drevet igen. Den genkendte det straks, men kom med samme besked "Usb-hubbens strømforsyning overskredet".

Jeg kan bare ikke forstå at man sætter to usb-indgange i et keyboard hvis de er ubrugelige fordi de ikke får nok strøm gennem keyboardets egen usb-tilslutning...
Avatar billede brinckzone Nybegynder
05. april 2013 - 10:39 #3
Har det noget at sige at keyboardet sider i en usb 1.0-port? Trækker den mindre strøm end usb 2.0?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2013 - 11:01 #4
Nej det kan jeg ikke forestille mig.
Det er kun hastigheden der er mindre på usb 1,0. Srømmen burde være den samme vil jeg tro.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2013 - 11:03 #5
Man kunne jo prøve at sætte en y adapter på for at få mere strøm på:
http://superuser.com/questions/293159/low-voltage-usb-ports-and-usb-external-hdd-problem
Synes bare ikke det burde være nødvendigt på en stationær pc.
Avatar billede brinckzone Nybegynder
05. april 2013 - 11:25 #6
Fedt. Det vidste jeg ikke eksisterede. Bestiller et med det samme. Hvis det ikke virker er 30,- kr. jo ikke alverden.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2013 - 11:29 #7
Held og lykke med det.
Avatar billede brinckzone Nybegynder
05. april 2013 - 11:31 #8
Tak :-)

Jeg meleder lige tilbage når jeg har modtaget kablet
Avatar billede brinckzone Nybegynder
08. april 2013 - 12:36 #9
Så modtog jeg kablet med posten.... det virkede IKKE! Damnit. Jeg var ellers overbevist om at det ville virke. Jeg får samme besked som før om at usb-hubbens strømforsyning overskredet... øv
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2013 - 17:06 #10
Ja, jeg troede også det burde hjælpe på det. Man kan vel ikke udelukke at der er en fejl på det.
Kontakt dem du har købt af. Du må vel have noget retur/ombytningsret?
Avatar billede brinckzone Nybegynder
08. april 2013 - 17:15 #11
Ja, det er der selvfølgelig. Jeg vil dog ved lejlighed prøve at koble det til en anden computer og se om det er det samme der
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2013 - 17:23 #12
Ja det er en god ide, at være helt sikker før man brokker sig.
Man vil jo nok blive lidt rød i hovedet hvis ekspedienten tilkobler det en computer i butikken hvor det så bare virker efter hensigten.
Avatar billede brinckzone Nybegynder
08. april 2013 - 17:26 #13
lige præcis :-)
Avatar billede DellLytter Nybegynder
16. april 2013 - 09:29 #14
Hej

Denne model kan kun levere 100mA via den indbyggede USB port, og de fleste USB drev er kræver omkring 500mA, og de vil derfor ikke virke sammen med keyboardet.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede brinckzone Nybegynder
16. april 2013 - 09:34 #15
DellLytter:

Hvad skal/kan man så bruge de TO(!) USB-indgange til i keyboardet? De er vel ikke til pynt? Eller er de? Jeg mener..de er jo meget flotte...men :-)
Avatar billede DellLytter Nybegynder
16. april 2013 - 10:14 #16
De kan bruges til f.eks en mus eller lignede, da det normalt er produkter der bruger 100mA.

Under produktbeskrivelse står der også: Featuring 2 Hi-Speed USB 2.0 ports (support USB low power devices)
http://accessories.us.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=us&l=en&s=gen&sku=331-5070

Kan se, at dette beklageligvis ikke er nævnt på den danske side, men dette har jeg videregivet til den ansvarlige for hjemmesiden.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede brinckzone Nybegynder
16. april 2013 - 10:17 #17
Okay. Ja det havde jeg ikke set.

Dvs. at det har ingen betydning hvorvidt keyboardet er tilsluttet til usb 1.0 eller 2.0?
Avatar billede DellLytter Nybegynder
16. april 2013 - 10:34 #18
Nej, det har ingen betydning på ydeevnen, om det er tilsluttet USB 1.0 eller 2.0. Det vil altid kun kunne levere ca. 100mA.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede sonalias Seniormester
16. april 2013 - 10:38 #19
Wiki:
Signal    5 volt DC
Max. voltage    5.00±0.25 V (pre-3.0); 5.00+0.25-0.55 V (USB 3.0)
Max. current    500-900 mA (general); 5 A (charging devices)

Dvs: Du skal ikke finde en driver til dit tastatur men derimod til din USB controller...
Avatar billede sonalias Seniormester
16. april 2013 - 10:40 #20
Glem mit svar 100%, havde ikke læst igennem, flot.
Evt. Hvordan sletter man kommentarer? :b