Avatar billede rittmo55 Nybegynder
15. april 2013 - 17:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Navneserver office 365 og unoeuro, dns???

Hej,
Jeg er total presset. Min firmamail virker ikke mere (siden lørdag morgen) og der er bare slet ikke noget hjælp at hente hos Microsoft eller Unoeuro.

Sagen er at jeg har haft den mail nu i 3-4 måneder og at virkede som det skal - det gør det pludselig ikke mere.

Jeg kontakter microsoft. De siger at navneserver peger på
ns1.unoeuro.com og ns2 og ns3 fra DK Hostmaster til Unoeuro. Det siger DK Hostmaster er rigtig. Microsoft siger at den skal pege på
ns1.bdm.microsoftonline.com. DK Hostmaster siger at hvis de ændre det, virker min hjemmeside ikke mere.
UnoEuro fatter ingenting og kommer med løsninger om at jeg skal oprette en mail hos dem så kan jeg læse dem via deres webmail, men det er jo ikke det jeg vil.
Er det ikke bare en opsætning hos Unoeuro eller?
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. april 2013 - 19:33 #1
Jeg kender ikke office 365 setup, men har du ikke fået informationer hvor du kan pege MX hen på, så det virker?

Du kan lave en redelegering som MS forslår, men det virker lidt overkill i forhold til formålet.
Avatar billede leif Seniormester
15. april 2013 - 19:38 #2
Hvis Office365 har din mail og Webhotel har du et andet sted skal du enten hos UnoEuro eller hos Microsoft ændre DNS således at alle DNS records er korrekte således at fx. www.domain.tld peger på dit webhotel og dine MX records peger på Office365

Læs fx. http://onlinehelp.microsoft.com/en-us/office365-smallbusinesses/hh335298.aspx
Avatar billede rittmo55 Nybegynder
15. april 2013 - 20:05 #3
Ja tak. Så fik jeg det til at virke.  I har begge ret og begge har hjulpet med at løse problemet.

Vil i dele eller?
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. april 2013 - 20:11 #4
Bare giv point til leif
Avatar billede leif Seniormester
15. april 2013 - 22:10 #5
Så smider jeg et svar