Avatar billede iNd3x Nybegynder
16. april 2013 - 08:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lavet alle genveje om til at åbne med wordpad

Hey alle
Jeg har en ven på skolen som har ændret alle sine genveje til at skulle åbnes med wordpad, det betyder at alle hans genveje, i start menuen, proceslinjen og skrivebordet åbnes med wordpad. Er der nogen nem måde at lave det om på? eller skal man bare slavisk lave alle nye genveje?
programmerne er jo uskadt, og leder efter en nem måde at lave dem tilbage :)

På forhånd tak1
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. april 2013 - 08:53 #1
Du kan evt prøve at gendanne til et system gendannelsespunkt før problemet opstod.
Avatar billede iNd3x Nybegynder
16. april 2013 - 08:57 #2
Min ven her var været så dum at slå det fra, så den ikke har oprettet nogle gendannelsespunkter, jeg kender ingen standard windowsfunktion til at gøre det her, men ved ikke om der er nogend er kender et thirdparty program der kan gøre noget?
Avatar billede iNd3x Nybegynder
16. april 2013 - 09:14 #4
betalyte, det virker ikke når jeg prøver at bruge ftype wordpad=
skal jeg skrive noget andet end wordpad? tror det er her min fejl ligger, men kan ikke selv løse den
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. april 2013 - 09:38 #5
Hej.

  Hvilket OS? Der findes flere små værktøjer, der kan bruges til at genoprette fil-associationer med, bl.a. dette fine sæt til import i registreringsdatabasen i Windows 7:
http://www.sevenforums.com/tutorials/19449-default-file-type-associations-restore.html

De bedste hilsner
Avatar billede iNd3x Nybegynder
16. april 2013 - 10:19 #6
Hey CRKrogh, du ledte mig til en løsning, så læg du bare et svar :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. april 2013 - 11:13 #7
Super - godt I er kørende igen.