Avatar billede lsskaarup Nybegynder
29. april 2013 - 16:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fiber forbinde to D-Link DES-1008F switche

Jeg er ved at sætte et netværk op til noget videokonference, men er løbet ind i nogle problemer.

Det drejer sig om en bygning, som har 2 krydsfelter. Imellem disse felter, er der trukket flere fiber forbindelser. Internetforbindelsen kommer ind ved krydsfelt 1 og videokonferencen skal stå ved krydsfelt 2.

Derfor tænkte jeg, at jeg ville smide 2 switche på med indbygget fiberporte, én i hvert krydsfelt. Så kunne jeg få omformet fiberen til et LAN.

Det underlige er at boksene ikke giver indtryk af at have forbindelse med hinanden på fiberporten, men burde dioerne ikke lyse, lige som ved LAN-portene?

Sætter en en computer op på samme netværk og smider den på ved krydsfelt 1, så burde jeg vel i det mindste kunne pinge videokonferencen i krydsfelt 2, men jeg får ikke noget svar. Det er som om, der ikke er hul igennem, men når vi tester fiberparrene via almindelig netværk, så er der ingen problemer.

Det er som boksene skal konfigureres, men hvordan? Der står jo de er plug and play.
Avatar billede hea_dk Nybegynder
30. april 2013 - 09:52 #1
hey kunne du uddybe hvad switch du prøver på?

oh jo vis du tager 2 switch out of the boks er default config god nok til at få link på interfacenedehar
har du vent fiber kabel rigtig?
bruger du det rigtig kabel?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
13. juli 2013 - 12:18 #2
Det viste sig, at være selve fiberforbindelserne der var noget galt med. På trods af at vi kunne se, der kom lys igennem, så var signalet åbenbart ikke godt nok til at switchen kunne få noget ud af det. Underligt, da jeg tror fiber var enten tændt eller slukket.