Avatar billede squazz Novice
29. april 2013 - 17:28 Der er 1 løsning

CrashPlan, ReadyNas, putty & "Connection refused"

Jeg har investeret i en NetGear ReadyNAS Pro 4, og leger lidt med at få sat CrashPlan op på min NAS.

Jeg har fulgt denne guide: http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=61152 til at få installeret CrashPlan på min NAS, samt denne: http://support.crashplan.com/doku.php/how_to/configure_a_headless_client for at kunne bruge mit desktop GUI til at styre CrashPlan på min NAS.

Men mit problem er, at når jeg har forbundet mig til min NAS gennem putty, og herefter laver en telnet forespørgsel for at tjekke om forbindelsen er i orden, får jeg en "Connection refused" fejlmeddelelse. Jeg har prøvet både at åbne for de specifikke porte i min Windows Firewall, samt helt at deaktivere min firewall for at tjekke om det er dét der er galt.

Der til har jeg kørt følgende kommande på min NAS:
netstat -na | grep LISTEN | grep 42
for at teste hvorvidt CrashPlan lyttede på de ønskede porte.

Jeg har virkeligt svært ved at komme videre, og jeg kan ikke helt se hvad det er jeg kan gøre forkert.

Skriv endelig hvis I har behov for flere oplysninger
Avatar billede squazz Novice
14. maj 2013 - 00:16 #1
Lukkes grundet manglende svar