Avatar billede diskolydia Nybegynder
01. maj 2013 - 18:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

At kunne tælle fra to forskellige navngivede områder?

Hej,

Jeg sidder og skal lave en statisik.

I denne statistik, skal der hentes data fra Kolonne A (navngivet "Spil") og fra Kolonne E og F (sammenlagt navngivet "Admin") - hvordan pokker grejer jeg at få lavet en formel, hvor jeg kan tælle et bestemt navn der optræder i "Admin" og kombinerer det med at tælle hvor mange gange dét navn optræder inden for et bestemt spil i "Spil"?

Jeg har en fornemmelse af, at jeg skal ind i noget indeks og noget lopslag - men jeg er slet ikke så ferm i netop disse, at jeg kan greje hvordan pooookker jeg bærer mig ad!

Hjælp! :O)
Avatar billede natkatten Mester
01. maj 2013 - 18:47 #1
Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, så kan TÆL.HVIS gøre det. Her er et hurtigt hardkodet eksempel, som forudsætter at ordet/navnet Lotto optræder i de to navngivne områder:

="Lotto optræder "&TÆL.HVIS(Spil;"Lotto")&" gange i 'Spil' "&" og "&TÆL.HVIS(Admin;"Lotto")&" gange i 'Admin'"

Hvis Lotto ikke optræder vil den tælle alligevel - så vil der stå "0 gange".
Avatar billede diskolydia Nybegynder
01. maj 2013 - 19:42 #2
Det er noget derhen af. Jeg vil gerne bare at den ikke deler det op.

Lad os sige, at admin A optræder 34 gange i "Admin". Men kun 7 af den gange, optræder A ud for spillet "Lotto". Det jeg gerne vil have den til, er så at tælle, hvor mange gange Admin A, optræder sammen med Lotto. (Admin A vil stå i samme række som Lotto, men selvfølgelig i forskellige kolonner og kan optræder flere gange i rækkerne)
Avatar billede natkatten Mester
01. maj 2013 - 19:56 #3
Prøv med:

=SUMPRODUKT((Spil="Lotto")*(Admin="Admin A"))
Avatar billede diskolydia Nybegynder
01. maj 2013 - 20:08 #4
Fantastisk! Tænk at det skulle være så simpelt! Sender du svar?
Avatar billede natkatten Mester
01. maj 2013 - 20:11 #5
Et svar.
/natkatten