Avatar billede Apple-Fan Praktikant
09. maj 2013 - 10:23 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Ændre IP adresser på Apple Airport Extreme

Hej

Jeg har fornyligt invisteret i en Apple Airport Extreme og tilsluttet til min TDC Homebox. På TDC hjemmeside http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25180 har jeg læst at de anbefaler at man ændre IP adresserne i sin egen router, for at den ikke skal konflikte med TDC's.
Airporten er tilsluttet og virker fint, men jeg ville gerne ændret de IP adresser, for ikke lige pludselig at stå i den situation, at skittet ikke virker.
Mit store problem er at jeg ikke kan finde nogen steder inde i opsætningen hvor man ændr de IP adresser.

Er der nogle der kan hjælpe???

Mvh
Avatar billede sky Nybegynder
09. maj 2013 - 10:35 #1
Under DHCP og NAT kan du ændre i IP range
Avatar billede Apple-Fan Praktikant
10. maj 2013 - 08:46 #2
Min router's routerfunktion er sat til Fra (brofunktion) er det så forkert?
Hvis jeg ændre den til DHCP og NAT kommer der nedenunder DHCP-udsnit frem. Den er indstillet til 10.0.1.2 til 10.0.1.200 og det kan ikke jeg ikke ændre

Mvh.
Avatar billede sky Nybegynder
10. maj 2013 - 09:47 #3
Det er også fint nok - for den IP range kører din homebox ikke i.

Jeg har på min slået dhcp fra på homeboxen, så det kun er Estremen der uddeler ip adresser.
Avatar billede Apple-Fan Praktikant
10. maj 2013 - 10:02 #4
Er det fint at routerfunktionen er i "fra (brokoblet)"? og er det en god ide at slå DHCP fra i homeboxen?
Avatar billede sky Nybegynder
10. maj 2013 - 10:24 #5
Routerfunktionen skal være til på Extreme og fra på homebox.
Avatar billede Apple-Fan Praktikant
11. maj 2013 - 09:04 #6
Nu er det prøvet, dog uden held. Når jeg indstiller routerfunktionen til DHCP og NAT, går extremen i fejl.
Jeg skal også lige nævne, at jeg har tilslutte en Airport Express, som udvider det trådløse netværk, den har dog været tilsluttet heletiden.
Avatar billede sky Nybegynder
12. maj 2013 - 09:02 #7
Er det fejl vedr. dobbelt NAT ?Hvis ja skal du ignorere den.
Avatar billede sky Nybegynder
12. maj 2013 - 09:07 #8
På Extreme, der er kablet til homebox´en:

Routerfunktion: DHCP og NAT

DHCP udsnit: 192.168
Start på rækkevidde: 192.168.2.2
Slut på rækkevidde: 192.168.2.200
Lease: 1 dag ( nok ligegyldigt )
Standardvært: Ingen
Slå NAT PMP til: Ja

Sådan står min.
Avatar billede sky Nybegynder
12. maj 2013 - 09:08 #9
Prøv at tage Expressen fra. Den kan du så senere forlænge det trådløse betværk med.
Avatar billede Apple-Fan Praktikant
12. maj 2013 - 15:26 #10
Jeg tror problemet er løst. Har fundet ud af at Extremen i Brokoblet udgiver faste IP-adresse, og så skulle der jo ikke være fare for problemer.
Men jeg vil da prøve din løsning også - tak for hjælpen:-)