Avatar billede haslund01 Nybegynder
11. maj 2013 - 06:35 Der er 2 kommentarer

Kommunikation på Lokalt netværk

Hej vi har i min hustand trådløst netværk gennem Stofa.

Findes der ikke en måde/et program, som gør det
muligt at kommunikere lokalt (chat, dele/overføre filer, foto m.m.) fra pc til pc
uden, at vi skal igennem ex. teamviewer eller messenger..?
Haslund
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2013 - 08:49 #1
Har i ikke oprettet et hjemmenetværk med navn, så alle computere kan se hinanden?

Er dette oprettet skulle man kunne bruge disse delemapper til dette formål.
Står computerne i nærheden af hinanden kan man med et krydset netværkskabel lave et lokalt netværk mellem de to computere, og øverføre gennem lan porten. købte et for længe siden da knægten skulle have en på besøg for at holde spil aften.
Routere er ligeglad med om det er krydset eller almindeligt.
Og overfører man over lan går det hurtigt.
Krydset lan kabel har røde stik: http://www.hardware-store.dk/krydset-patchkabel/cat_299.html
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2013 - 08:50 #2
chat har jeg ikke erfaring med skal jeg sige. Og her ved jeg ikke om kabel løsningen kan bruges.