Avatar billede Redecker Nybegynder
22. maj 2013 - 17:28 Der er 6 kommentarer

Stavekontrol virker ikke

Hej.

Lige pludselig virker min stavekontrol ikke i word, hvilket jeg ikke har haft problemer med før.

Nogle der kender til problemet og som evt. kunne hjælpe ?

Jeg bruger word 2007
Avatar billede vejmand Juniormester
22. maj 2013 - 17:37 #1
Lidt flere oplysninger.......
"Virker ikke" er en noget bred beskrivelse.
Avatar billede Redecker Nybegynder
22. maj 2013 - 18:34 #2
Når jeg har skrevet et afsnit, kommer der ingen røde streger, også når jeg selv skriver en tydelig skrivefejl - Kommer der ingen rettelser.

Jeg trykker derefter manuelt på knappen stavekontrol, hvorefter den siger, at det er fuldført, hvilket jeg ikke selv kan se - Og de tydelige fejl, som normalt plejer at blive rettet, er stadig til stede.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
22. maj 2013 - 18:43 #3
Er det kun i det ene dokument, problemet er, eller er det i alle dokumenter?
Avatar billede Redecker Nybegynder
22. maj 2013 - 18:45 #4
Det er generelt for alle mine tidligere og efterfølgende dokumenter, at stavekontrollen ikke virker.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
22. maj 2013 - 19:41 #5
Prøv af se artiklen "The spelling checker does not flag misspelled words in Word 2007", som findes her:
http://support.microsoft.com/kb/2662392

Nederst i artiklen er der en "Fix it"-knap. Prøv at klikke på knappen(følg vejledningen) for at se, om det løser problemet.
Avatar billede finb Ekspert
22. maj 2013 - 20:39 #6
Beskyt dig mod at kunne stave, brug stavekontrol