Avatar billede lone_a_p Praktikant
24. maj 2013 - 11:31 Der er 5 kommentarer

Nyt design til website - hvordan finder jeg nogen der kan lave det?

Kære eksperter,

Jeg er ved at lave mit website om, og har efterhånden fået funktionaliteten på plads. Det er også det jeg er bedst til.

Derimod er jeg virkelig dårlig til at lave et grafisk design. Jeg tænker, at jeg kunne oprette en design contest og har kigget på
- http://www.freelancer.com/contest/browse/
- http://jobs.designcrowd.com/web-design-jobs

Hvad gør I andre, som har brug for nogen til at lave designet?

Opgaven indeholder:
- en header med login, menu + lidt tekst
- overskrifter, brødtekst
  - kolonner
  - grids
  - lister
- evt. ikoner
- evt. baggrund
- én købsside
- simpelt forum
- forside med slider + login
- og sikkert flere småting som jeg ikke har tænkt på

Hvilket prisleje ligger ovenstående opgave overhovedet i?

Mvh Lone
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2013 - 13:04 #1
Hej Lone

Det kan være meget forskellige bud man får ud af en design konkurrence, men det kan selvf. være gode forslag, til sidst skal man dog for det meste hyrer en til at lave det endelig design færdigt, om det så er den der har vundet design konkurrencen eller en tredje part.
Typisk vil man heller ikke få et bud på alle siderne man skal have, men et bud på fx. en forside og så når man har valgt arbejde videre med den/de person(er) for at få lavet resten.
Så man kommer på et eller andet tidspunkt ud i at tilbyde penge og der skal til at starte med være noget ved at være med i konkurrencen for alle.

Min erfaring er at få en person du kan snakke med og komme frem til et resultat med tit er nemmere og i sidste ende billigere, for der er bedre mulighed for at snakke frem og tilbage isetdet for at skrive mails osv.

Der er ikke meget konkret i hvad der skal være på de forskellige sider i dit oplæg ovenfor, typisk hvis man vil have et mere fast tilbud, skal man have defineret en kravsspecifikation (sådan en ville også være god at have i andre sammenhæng fx. en design konkurrence), her vil der nemlig være defineret hvad man skal tage højde for og hvordan tingene skal leveres osv.

Hvis du selv har lavet funktionaliteten, så skulle det være nogenlunde til at finde ud af hvilke funktioner der så skal vises på siderne og på den måde lave et klarere billede af hvad der skal designes.

Vh
Ole
Avatar billede lone_a_p Praktikant
24. maj 2013 - 22:53 #2
Hej Ole,

Tak fordi du har brugt tid til at besvare mit spørgsmål.

Jeg har næsten det hele i en HTML-version med lidt begyndende javascript, så det er i al fald noget at starte ud fra til en kravspecifikation.

Har du et bud på, hvorledes jeg kommer skridtet videre og finder en person? Og en fair pris?

Jeg ved at der er Amino, hvilken nok er det første sted, jeg vil kigge på. Er der andre steder, jeg bør kigge?

Mvh Lone
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2013 - 00:06 #3
Hej Lone

Ja Amino eller her på eksperten plejer der at være bid :)

Jeg vil godt se nærmere på det og se om det er i den stil jeg normalt designer, hvis du kunne have lyst til at jeg gav et bud. Du kan sagtens sende mere info til mig på osj@device.dk

Jeg kunne i det mindste give et bud på hvad jeg ville tro du skulle ud i af økonomi fra mit eget synspunkt og så kan du jo tage den der fra.

Vh
Ole
Avatar billede lone_a_p Praktikant
25. maj 2013 - 22:04 #4
Hej Ole,

Tak for din tilbagemelding.

Jeg lader lige spørgsmål være åbent lidt endnu, så andre får mulighed for at give deres svar.

Du modtager en mail om et par minutter :-)

Mvh Lone
Avatar billede izemate Nybegynder
26. maj 2013 - 19:34 #5
Hej Lone

Du er også velkommen til at skrive til lars@mediaconcepts.dk så vil jeg gerne give dig et godt tilbud :-) Jeg laver flere design opgaver både digitalt og tryk.

Skriv så kan du se referencer og evt. få et pris overslag.

Venlig hilsen
Lars