Tanker om udvikling af tycoon spil
Hej EksperterJeg har altid været stor fan af Tycoon og Sim(ulations) spil. Særligt RollerCoaster Tycoon og Transport Tycoon, som begge er Chris Sawyer's værk.
Hvis man selv skulle udvikle et spil som RollerCoaster Tycoon, så ser jeg umiddelbart en udfordring i håndtering af de rigtig mange gæster, som kan være i forlystelsesparken på samme tid.
Der skal konstant træffes en lang række valg for hver af de mange gæster; de skal bevæge sig rundt i parken, holde styr på sult, tørst, toiletbehov, kontantbeholdning, indkøbte genstande, generelt humør og mange andre faktorer.
Hvis alle disse beslutninger/udregninger skal udføres hvert x. millisekund, tænker jeg, at det hurtigt kan påvirke spillets performance ved mere end nogle tusind gæster.
Jeg forestiller mig, at man måske undlader at træffe ligeså mange valg for de gæster, der ikke bliver vist i viewport i øjeblikket, og selvfølgelig ikke animerer dem - men det kunne være sjovt at høre jeres bud på de overvejelser og fremgangsmåder, som I ville benytte for at udvikle sådan et spil.
Også gerne andre aspekter end bare håndtering af gæster, hvis I har noget andet at byde ind med.
Hvilket sprog, der skulle benyttes, er lidt underordnet for mig, da jeg er mere nysgerrig efter at høre idéer til den overordnede fremgangsmåde.
Jeg har ikke den store spiludviklererfaring selv og har generelt arbejdet mest med web-baserede sprog, men spiludvikling har altid draget og fascineret mig.
Jeg ser frem til at høre jeres tanker!
Med venlig hilsen
Tobias
