Avatar billede Miko93 Nybegynder
03. juni 2013 - 14:40 Der er 5 kommentarer

Perfomance arraylist

Hvordan kan man sammenligne to arraylists indeholdene ca. 1 million string hver, for at se hvor mange strings de har tilfælles?

Det handler om at man har to filer som hver har ca. 1 million linjer. Man skal finde ud af hvor mange linjer som der er i fil 1 som fil 2 også har.

Det skal gå hurtigst muligt, hvordan???
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juni 2013 - 14:58 #1
Laes alle linier fra en fil ind i et HashSet.

Saa laes en linie af gangen fra den anden fil og check om den er i HashSet.
Avatar billede Miko93 Nybegynder
03. juni 2013 - 15:00 #2
hvordan kan jeg læse filen ind hurtigst muligt?

hmmm. hvordan kan jeg checke den anden fil uden at læse den ind?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juni 2013 - 15:22 #3
BufferedReader med en stor buffer.

Den skal ogsaa laeses ind men du kan processe en linie af gangen.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juni 2013 - 01:43 #4
Til inspiration:

    public static <T> List<T> intersect(List<T> list1, List<T> list2) {
        List<T> res = new ArrayList<T>();
        TreeSet<T> ts = new TreeSet<T>(list1);
        for(T o : list2) {
            if(ts.contains(o)) {
                res.add(o);
            }
        return res;
    }
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2013 - 04:46 #5
OK?