Avatar billede Carlos33 Nybegynder
03. juni 2013 - 23:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd i windows efter installing efter Ubuntu 12.04

Hej.

Jeg installerede Ubuntu 12.04 for en måned siden. Det var min plan og kun bruge Ubuntu så jeg fjernede windows fra computeren. Du har jeg så fortrudt og indstalleret windows igen. Men der er ingen lyd. Når jeg booter Ubuntu op ingen problem med lyd.

What Up? Jeg har googlet lidt rundt og set andre med samme problem. Ingen gode løsninger ind til videre. Forslag om at mute alt i Ubuntu, Crashe eller tage battery ud eller genindstallere driver har virket.

Tak på forhånd.

Carlos33
Avatar billede Carlos33 Nybegynder
03. juni 2013 - 23:52 #1
har ikke virket.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. juni 2013 - 06:41 #2
Hej.

  Du kan være sikker på at det er et driverproblem, når der er hul igennem i det ene OS og ikke i det andet.
1. Er du 110% sikker på at det er den rigtige driver, du har fat i?
2. Bliver driveren installeret OK?
3. Står lydkortet med normal status i Enhedshåndtering?
4. Kan du styre enhederne i mixeren?

De bedste hilsner
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2013 - 08:09 #3
Duel booter du med Windows / Ubuntu
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2013 - 09:20 #4
Er det driver fra Realtek du har download'et.
http://www.realtek.com.tw/downloads/
Avatar billede Carlos33 Nybegynder
04. juni 2013 - 10:27 #5
Driver ser ud til at virke fint. Jeg fjernede dog originalen som kom med windows og installede Realtek istedet, uden det ændrede noget. Jeg kan styre mixeren, skrue op og ned osv. Mem ingen lyd selvom computer virker til at have lyd. I enhedhåndtering under lyd kan man se enheden High Definition Audio grafiskt bevæge sig når der fx bliver spillet musik. Jeg har afindstalleret Ubuntu men har Live usb. hvor jeg kan se når jeg "try ubuntu without install" at lyden virker.

Der er iøvrigt også et problem med min eksterne skærm som windows ikke kan læse/finde.

Mvh

Carlos33
Avatar billede Carlos33 Nybegynder
04. juni 2013 - 10:41 #6
Min PC er en Bærbar Fujitsu Siemens. Tror det kan være et Bærbar relateret emne, af hvad jeg har googlet mig frem til.
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2013 - 11:03 #7
Jeg tror at hvis du har installeret Ubuntu først og derefter Windows har Ubuntu nok sat sig, på det meste at hardwaren og softwaren.

Windows skulle nok havde været installeret først derefter Ubuntu. Jeg ville nok formater hele computeren med Windows og derefter installer Ubuntu.
Avatar billede Carlos33 Nybegynder
04. juni 2013 - 12:42 #8
Kan se mine systemhøjtaler i systemenheder ikke funger korrekt.
Avatar billede Carlos33 Nybegynder
04. juni 2013 - 14:58 #9
Jeg havde formateret hele hardisken inden jeg indstallede windows.
Avatar billede Carlos33 Nybegynder
05. juni 2013 - 17:44 #10
Når jeg gen-installere windows beder den heller ikke om produkt nøgle. PC,en kan huske nøglen selvom harddisken er formateret?
Avatar billede Carlos33 Nybegynder
05. juni 2013 - 17:53 #11
Når pc,en bliver opstartet i fejlsikret tilstand viser den også manglende lyd nede i hjørnet.
Avatar billede Carlos33 Nybegynder
29. juni 2013 - 17:33 #12
Hmm.. Ingen løsninger. Ny computer er nok konklusionen. Men vildt nok. Man kan nok sige at installere linux på bærbar pc er stadig et problem. OS er oftest specielt designet til lige den bærbar man har. Derfor for man mange problemer når man afinstallere det og sætter et nyt op. Windows eller linux.

Det er ihvertflad hvad der skete her.