Avatar billede cecilie Praktikant
05. juni 2013 - 08:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

grafikkort trækker for meget?

hej. efter langt om længe har jeg fået min stasionær pc til at virke, jeg satte et nyt grafikkort i Nvida Geforce 7800GT, 256MB (op til 2.2GB delt)det kører fint. men når jeg tænder min pc skriver den at grafikkortet ikke modtager nok strøm! det er en acer m5100 det hele er orignalt, undtagen grafikkortet  det er en jeg har fået og der er også lagt styresystem 7 i i stedet for vista.

mine spørgsmål:
1: er der nogle der har en god ide til hvor meget strøm jeg skal bruge.

2: kan jeg sætte de 2 harddiske jeg har i min gamle bærbar over i den stasonær af 500 GB ?

og kan jeg også tilfører ramen fra den bærbar. eller kan den så slet ikke trække det.?

på forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2013 - 12:14 #1
1: Til grafik kortet anbefales fra Nvidia at man har en strømforsyning der er på mindst 350 watt.
Så er spørgsmålet bare hvor stor din forsyning er?

2:Ja er der ledige sata porte på bundkortet og ledige strøm stik skulle du kunne gøre det.Den vil jo så bruge lidt mere strøm som man så også skal tage lidt hensyn til. Men en harddisk bruger ikke alverden.
Ram fra bærbar er tvivlsomt at det passer i den stationære pc, da de som regel er kortere end dem som sidder i de stationære computere.
Avatar billede cecilie Praktikant
05. juni 2013 - 13:28 #2
tusind tak. svar lige så du kan få pointe.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2013 - 19:25 #3
svar