Avatar billede Balls_of_Kevlar Nybegynder
10. juni 2013 - 14:06 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Høre musik over WiFi

Hej Eksperter

Jeg vil gerne høre musik over WiFi fra min pc til mit musikanlæg. Mit musikanlæg er et Yamaha RX-V3800, hvad skal jeg gøre? Hvis i skal have mere information på emnet for at kunne give et svar så bare spørg :-)

SKC

PS: hvis det betyder noget så skal musikken streames altså f.eks via Spotify
Avatar billede Blandy Praktikant
10. juni 2013 - 14:19 #1
du har ikke nooget apple tv eller ihpne har du det?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juni 2013 - 14:23 #2
du sætter et net-kabel i stikket på bagsiden, og forbinder det (evt via router) til din pc.

Advanced Features
Network Receiver functions (Internet radio, PC music files...

så den kan godt.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. juni 2013 - 15:25 #3
Blot som supplement til #2

Network Receiver functions (Internet radio, PC music files, USB portable audio players and flash drives, MusicCAST)

The network interface on the Yamaha receiver has three uses:
1. Listen to music from a Yamaha MusicCAST MCX-2000 music server (you must have an MCX-2000 to utilize this feature).
2. Access Internet radio stations.
3. Play content from a PC running Windows Media Player 11 or Windows Media Connect 2.0.
To utilize these network features the receiver must be connected to a home network that has Internet access.

Jeg tvivler på du bruger media player så her er til media connect: http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=32519
Avatar billede Balls_of_Kevlar Nybegynder
13. juni 2013 - 14:27 #4
Så jeg skal downloade Windows Media Connect 2.0 og sætte et internet stik fra anlægget til routeren, også kan jeg høre musik som jeg ikke har liggende på min pc?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2013 - 15:23 #5
Windows Media Connect 2.0 er til XP
Windows Media Player 11 er til nyere windows

Spotify skal selv kendes af Yamaha-anlæg før det virker - og det er tvivlsomt. Evt via en firmware-opdatering af Yamaha.
Avatar billede Balls_of_Kevlar Nybegynder
13. juni 2013 - 15:39 #6
Tak jeg vil prøve, men det lyder ikke som om det er sandsynligt at det virker. Hvis det ikke virker hvad vil i så råde mig til at gøre?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2013 - 15:46 #7
et stik fra lydudgang på pc til en aux-undgang på anlæg. Der er også trådløse muligheder.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2013 - 15:51 #8
hvis du har bluetooth på pc (eller køber en lille usb-dongle), så denne i anlæg http://www.edbpriser.dk/mobiltilbehoer/belkin-bluetooth-music-receiver-id-778245.aspx og du er kørende.
Avatar billede Balls_of_Kevlar Nybegynder
15. juni 2013 - 18:22 #9
kan jeg bruge USB stikket på min router og i anlægget til at afspille musikken over netværket?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juni 2013 - 18:28 #10
nej - router er bygget til at usb'en er en harddisk eller printer - og det er så det, den kan finde ud af.
Avatar billede Balls_of_Kevlar Nybegynder
15. juni 2013 - 18:31 #11
nå okay. læg et svar så får du point, selvom jeg ikke fik det til at virke :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juni 2013 - 20:14 #12
bare luk selv - du skal jo stadig købe noget bluetooth eller andet...
Avatar billede Balls_of_Kevlar Nybegynder
15. juni 2013 - 21:52 #13
okay tak :)