Avatar billede hornbech Praktikant
17. juni 2013 - 23:02 Der er 4 kommentarer

Hvilken Router til Streaming

Jeg skal ha en ny router hvad vil i anbefale
Jeg sidder på en fiberlinie
Jeg har en Synology Diskstation NAS som jeg bruger til lager, men primær Streaming af film og musik til 3 WD TV HD Live Media Player hvor den ene kører WiFi. Og desuden en bærbar pc og PS3 der kører WiFi.
Og et IP overvågnings camera der kører WiFi
Og så selvfølgelig husets Smartphones

Så det er en der skal kunne trække noget.
Og et Ufravigeligt krav er at den skal være helt kompatibel med vores Synology Diskstation, da denne er husets nerve

Hvad vil i anbefale

Og på forhånd tak
Avatar billede Blueeyez Mester
17. juni 2013 - 23:15 #1
http://kortlink.dk/cm44

4500 er med -n og rigtig god, mens de 2 oppe i 6500 og 6700 er med ac trådløs (langt højere trådløs overførelses hastighed, men nævnes mest pga den lille pris forskel.

En stor fordel med disse er at linksys har lavet en app hvor du kan styre din router fra i et vis omfang..

Ud over det er de high-end og af godt mærke (min mening) de skal self firmware opdateres og indstilles korrekt, men antager du er klar over det. Har dog hørt rygter om problemer ved firmware opdatering så godt råd er hvis du kan lave backup eller skaffe den ældste firmware til den router du synes bedst om.

Du nævnte ikke pris, så gik ud fra du går efter et godt netværk :-)
Avatar billede hornbech Praktikant
12. juli 2013 - 08:58 #2
Fint svar. 6700 ville nok være min foretrukne, da jeg ikke vil gå på Kompromis på kvalitet og hastighed. det eneste jeg skal have undersøgt, er om den er ordentlig kompatibel med min Synology diskstation 211j
Avatar billede hornbech Praktikant
12. juli 2013 - 09:05 #3
Umiddelbart ser det ikke ud til at disse modeller står på listen over fuldt kompatible routere.
Men det som min Synology gør med en fuldt kompatibel router er egentlig bare at den sørger for at sætte routeren op, med portforward og alle andre indstillinger som man ellers selv skal ind og sætte op manuelt
Avatar billede hornbech Praktikant
19. juli 2013 - 13:58 #4
et forslag fra min egen side: D-Link DIR-825

Er der nogen der har erfaring med denne eller er Linksys et bedre forslag