Avatar billede splitbus Nybegynder
29. juni 2013 - 19:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Asus RT-AC66U Kun med 196 mb fri plads

Har lige købt ovenstående
Der er monteret Zalman ZM-MH200 U3 med 2 stk 2 TB HD
HD'erne i ZALMAN'en var koblet direkte på Mac og formateret som spejling RAID, herefter er de koblet på Routeren
Når jeg kigger i Routeren efter SMB / FTP mapper / opsætning er der kun en mappe der hedder ETI.
Når der kun er en mappe der hedder ETI kan jeg ikke komme i forbindelse med HD'erne via SMB.
Jeg opretter en mappe der f.eks Medie. Når denne er oprettet kan jeg komme i forbindelse med denne mappe MEN DEN ER KUN PÅ 196 MB
Hvorfor nu det ?
.
Hvis jeg kobler ZALMAN'en direkte til Mac er der ingen problemer med at se hele HD på 2TB
Avatar billede chalde Seniormester
29. juni 2013 - 20:55 #1
Avatar billede splitbus Nybegynder
29. juni 2013 - 22:27 #2
Jeg bruger Mac OS - udvidet (Journaled), som det umiddelbart ser ud som om den ikke understøtter, men Mac understøtter vist kun MS-DOS FAT (det er vel FAT16 ?)
Har også prøvet ExFAT, men det er samme problem.
Avatar billede splitbus Nybegynder
29. juni 2013 - 22:33 #3
Men hvad hvis jeg formatere HD på en Win PC ?
Hvaså med Mac kan den læse FAT32 ?
eller Er det ok med FAT16
Avatar billede splitbus Nybegynder
09. juli 2013 - 01:02 #4
chalde vil du ligge et svar ?
Avatar billede splitbus Nybegynder
25. juli 2013 - 16:55 #5
.