Avatar billede Stepahead Nybegynder
08. juli 2013 - 18:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flytning af joomla site til anden udbyder.

Kære eksperter,

Dette er muligvis et banalt spørgsmål og jeg har garanteret fået stirret mig blind på fejlen. Jeg forsøger at flytte et site lave i joomla fra Siteground til Unoeuro, men får denne fejl : "Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /var/www/DOMAIN.DK/public_html/configuration.php:1) in /var/www/DOMAIN.DK/public_html/libraries/joomla/session/session.php on line 462".

Som jeg kan se det er det en fejl mellem sitet og min sql database. Min configuration.php fil er blevet ændret i forhold til host, databasenavn, brugernavn og adgangskode. Jeg flyttede et lignende site for et halvt års tid siden, men der var ingen problemer.
Har i nogen gode råd ?
På forhånd tak,
Hilsen Christian
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2013 - 20:31 #1
det er ikke nødvendigvis databasen - din kode forsøger at sende html-data før cookie er sendt, og det kan man ikke.
Du må gå fra adgangspunkt (fx en index.php) og videre linje for linje til der skrives html-kode (og så flytte det til efter cookie er sendt)
Avatar billede Stepahead Nybegynder
09. juli 2013 - 00:20 #2
Hej Claes,

Tak for dit hurtige svar. Jeg har nu været igennem configuration.php og index.php filerne og der er ikke noget der tyder på HTML kode i dem. Som skrevet i spørgsmålet melder den om fejl i en session.php fil linie 462, kan det være den der konflikter? Den kører i øjeblikket fint på en siteground server, kan der være så store forskelle på måder scriptet bliver håndteret til en Unoeuro server?

Tak for din hjælp,
Hilsen Christian
Avatar billede Stepahead Nybegynder
09. juli 2013 - 00:45 #3
Hej igen,

Jeg fandt løsningen. Det viste sig at den editor jeg brugte gemmer filen i UTF-8 format hvilket kan resultere i at den gemmer et par ekstra karakterer i filen. Lavede en ny fil og kopierede kun teksten fra den gamle til den nye.

Tak for hjælpen :)