Avatar billede mibu Nybegynder
10. juli 2013 - 19:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

unexpected T_STRING in --- Hvor går det lige galt her?

Kan nogen se hvad jeg har gjort galt her?

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /..../fil.php on line 7

KODE:
<?php>

db_query("SELECT * FROM $tbl_box WHERE id = 1 AND (TO_DAYS(NOW()) - TO_DAYS(TimeStamp) < 1");

if (db_numberofresults < '1' )
db_nextrecord
file = db_field("file")
include(file)

else
{
echo" UPS!";
}

?>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
10. juli 2013 - 19:31 #1
hvor er linje 7 ??
hvad laver > lige efter php ??
<?php>

hvad er dette ??
db_numberofresults
db_nextrecord
hvor kommer værdierne fra ?? er det variable ?? så mangler der et $ foran
Avatar billede mibu Nybegynder
10. juli 2013 - 20:04 #2
<?php

db_query("SELECT * FROM $tbl_box WHERE id = 1 AND (TO_DAYS(NOW()) - TO_DAYS(TimeStamp) < 1");

if (db_numberofresults < '1' )
db_nextrecord
file = db_field("file")
include(file)  //Linie 7

else
{
echo" UPS!";
}

?>

Det er et script jeg en gang fandt, som formodes at skulle tjekke date NOW mod timstamp i db, er der forskel som beskrevet, skal den køre input gemt i cellen file i samme db. Scriptet indsættes på index siden så den første besøgende automatisk kører det.

Men om det vil virke----? :-)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
10. juli 2013 - 20:15 #3
er vi over i noget drupal ??
https://api.drupal.org/api/drupal/includes!database!database.inc/function/db_query/7

prøv at tilføje et ;
i linje 6
file = db_field("file");
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. juli 2013 - 09:21 #4
og linie 5 og 7.
Avatar billede mibu Nybegynder
01. oktober 2013 - 19:41 #5
UPS! Undskylde venner, havde glemt at lukke denne tråd, jeg opgav indtil videre, da intet virkede.
Finder jeg en løsning skal jeg nok poste den.
Tak for råd alligevel :-)
Avatar billede neknum Nybegynder
04. oktober 2013 - 14:16 #6
Hej!
Hvis du stadig leder efter svar. Så skyldes dit problem at du har glemt at sætte et $-tegn foran din file variable.
Avatar billede mibu Nybegynder
04. oktober 2013 - 14:31 #7
Det gør jeg faktisk, havde næsten bare opgivet, at gå den vej, jeg prøver lige i aften, hvis det virker, opretter vi lige en ny sag så du kan belønnes korrekt :-)
Avatar billede mibu Nybegynder
04. oktober 2013 - 18:45 #8
Så har jeg testet neknum, dit forslag virkede heller ikke, men jeg biksede selv lidt med det og det ser ud til at løsningen er noget i stil med det her, det virker ihvertfald i test.

<?php

$query = mysql_query("SELECT * FROM test WHERE id = 1 ");

while($row=mysql_fetch_assoc($query))

    $timestamp = $row['time'];
    $datenow = 'CURDATE';

    if ($timestamp > $datenow)

{

    include ("test2.php");

}

?>