Avatar billede josl Nybegynder
21. juli 2013 - 13:09 Der er 9 kommentarer

Backup af Synology NAS

Nogen der har erfaringer med og bruge hidrive backup eller glacier backup til en synology NAS, har ca 100 GB på min synology jeg gerne vil lave backup af.
Avatar billede chalde Seniormester
21. juli 2013 - 13:58 #1
Jeg bruger crashplan på min Synology. Hvis din supporter java kan det afvikles direkte fra den.  Ikke alle Synology der gør, ellers kan det afvikles over en anden maskine.
En del billigere end hidrive, ned til 4$/måned for fri plads.
Avatar billede josl Nybegynder
21. juli 2013 - 16:49 #3
ved du om en synology DS 409 + understøtter dette
Avatar billede chalde Seniormester
22. juli 2013 - 07:40 #4
Mener ikke at der er compilet Java til den cpu der sidder i den. Så den skal bootstrappes og java skal compiles hvis det skal afvikles direkte fra den.
Alternativet er at bruge en anden klient til at afvikle det fra. F.eks: http://support.crashplan.com/doku.php/recipe/back_up_windows_mapped_drives
Avatar billede josl Nybegynder
22. juli 2013 - 20:41 #5
kan jeg installere det på min pc, også tage backup af netværks drev
Avatar billede chalde Seniormester
22. juli 2013 - 21:17 #6
Jeps (se ovenstående link). Sådan kører jeg det pt. ind til jeg får opgraderet til en nyere Synology.
Avatar billede josl Nybegynder
22. juli 2013 - 21:24 #7
det ser lidt for svært ud for mig :(
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2013 - 23:43 #8
Avatar billede josl Nybegynder
12. januar 2014 - 20:40 #9
endte med og bruge livedrive, så smid et svar