Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
01. august 2013 - 10:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Remote support over Internettet

Jeg sidder med et behov for et program som Teamviewer.

Detaljer:
Ingen installation hos brugeren.
Ingen oplysninger om router m.m.
Der er lukket for næste alt og der kan ikke åbnes porte.
Prisen skal være gratis eller næsten gratis.
Singel click for brugeren

Hvem har et godt forslag ?

P.S. Glemte lige en ting: "nem" opsætning hos helpdesk-medarbejderen ønskes eller en god vejledning :-)
Avatar billede chalde Seniormester
01. august 2013 - 10:37 #1
Stadig teamviewer, såfremt det er til privat brug (licensbetingelser, koster hvis det er til erhverv).
Til familie og venner bruger jeg deres 1-click løsning: Teamviewer Quicksupport. http://www.teamviewer.com/da/download/windows.aspx

Ingen installation. Programmet skal bare køres og brugerident+kode skal oplyses til supporter.
Supporten kan vælge at have teamviewer installeret eller køre det efter behov.
Avatar billede supertekst Ekspert
01. august 2013 - 10:38 #2
Hvad med fjernsupport via Windows?
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
01. august 2013 - 11:14 #3
RDP kan ikke bruges da brugerne sidder bag høj sikkerhed.

VNC har den ulempe at den vil bruge port 5900 og den er lukket i de netværk jeg skal ind på.

Teamviewer kan jeg ikke bruge da den er for dyr.....det er nemlig ikke privat brug, men adgang til op til 2500 brugere. Derfor skal det også være billigt eller gratis, da flere vil have 50-100 $ pr. server/bruger.
Avatar billede chalde Seniormester
01. august 2013 - 11:21 #4
På mit tidl. job inden vi gik over til Teamviewer, rodede vi med Ultravnc's forskellige løsninger der giver mulighed for at omgå NAT og firewalls:
http://www.uvnc.com/docs/pchelpware.html og http://www.uvnc.com/docs/uvnc-repeater.html

Mht. Teamviewer og pris, så er du potentielt nede på 3kr pr. bruge med business udgaven ved 2500 brugere.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
01. august 2013 - 11:24 #5
chalde: Jeg er enig i at uvnc er en mulighed, måske har jeg bare hovedet fyldt med alt andet for jeg kan ikke få den til at bruge alternative porte. Har du et godt link til en vejledning?
Avatar billede chalde Seniormester
01. august 2013 - 11:29 #6
#5 Vi måtte desværre den lange tunge vej dengang med trial/error. I sidste ende gik vi over til teamviewer. Vi fik dog UVNC til at køre i en periode, men dengang var det for ustabilt med Vista og 7.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
19. august 2013 - 13:03 #7
Ingen andre gode ideer ?