Avatar billede kimgamer Nybegynder
04. august 2013 - 02:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

et dumt lille spørgsmål :D

hejsa alle sammen jeg er ny her :D
jeg skrev et indlæg for lidt siden mht en ny bærbar
men jeg sidder og mangler et tegne program

jeg er bekendt med autocad men ønsker ikke at betale flere tusinde kroner for et godt tegne program...

kender i et gratis som skal bruges til rent teknisk tegning i 2d og 3d

på forhånd tak

mvh
Kim A.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 07:48 #1
Dit spørgsmål er skam ikke dumt, men din overskrift kunne ha været mere sigende.

Havde den været noget ala "Tegne program til 2d og 3d søges", så ville du nok få flere relevante svar.

Selve programmet kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, da jeg aldrig bruger den slags programmer.

Held og lykke.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2013 - 08:08 #2
Jeg vil sige til 3D er der Blender, som der er mange gode guides og tutorials på nettet:
http://www.blender.org/features-gallery/

Og til 2D vil jeg sige Gimp
http://www.gimp.org/

Ved ikke lige om det var det du tænkte på :) Men håber det hjalp
Avatar billede KaptajnVom Nybegynder
04. august 2013 - 13:01 #3
Man kan sige at alle tegneprogrammer kan regne i 3D. Det er jo blot længe, højde og dybde. Det kommer jo an på hvad man selv tegner.

Du bør måske være mere specifik - er det til matematik, sjov og fornøjelse, arkitekttegninger eller???

Paint.NET er et godt tegneprogram.

Skal du lave figurer, bygninger osv er Google Sketchup også godt - man skal bare lære det først - for det er svært.
Avatar billede kimgamer Nybegynder
04. august 2013 - 14:33 #4
Ok jamen som jeg skrev i starten det er teknisk tegning i form af det man kan lave i autocad
Avatar billede danskanimation Nybegynder
04. august 2013 - 15:20 #5
Du kan bruge Google Sketchup: http://sketchup.google.com/download/

Google sketchup er gratis at downloade. Der kan man både lave 2D og 3D. Ved ikke hvor bruger venligt det er. Har ikke selv prøvet det.
Men det ser da meget lovende ud.
Avatar billede kimgamer Nybegynder
04. august 2013 - 17:27 #6
Jeg fandt en måde hvorpå jeg kunne få autocad gratis og lovligt mange tak for ideerne
Avatar billede kimgamer Nybegynder
04. august 2013 - 17:28 #7
Tak for ideerne