Avatar billede hmlfc Praktikant
04. september 2013 - 22:28 Der er 4 kommentarer

Brug en tekst celle i en funktion

Hej

Jeg har i celle A1 i et ny excel fil skrevet denne tekst: 'C:\Users\Henrik\Documents\[666.xlsx]Sheet1'!$A$1

Som henviser til en anden excel fil.

Hvis jeg skrive et = foran denne tekst    ='C:\Users\Henrik\Documents\[666.xlsx]Sheet1'!$A$1
Får jeg selvfølgelig den værdi der er i den celle. I dette tilfælde værdien 2.

Men jeg ønsker at bruge teksten i A1 i en formel i celle B1. Her ønsker jeg fx. at lægge 3 til værdien så den giver 5. Men jeg vil bruge en formel i B1 som bruger "teksten" fra A1.

Giver det mening? Og kan man det?

pft tak
Avatar billede jens48 Ekspert
04. september 2013 - 23:31 #1
Det kan f. eks gøres således:
="Tekst fra extern fil:"&'C:\Users\Henrik\Documents\[666.xlsx]Sheet1'!$A$1
Avatar billede hmlfc Praktikant
04. september 2013 - 23:39 #2
Jeg tror ikke det er det jeg mener. Jeg ønsker at bruge teksten i : C:\Users\Henrik\Documents\[666.xlsx]Sheet1'!$A$1 som et led i formlen. Dvs. I A1 står teksten : C:\Users\Henrik\Documents\[666.xlsx]Sheet1'!$A$1

Hvad skal jeg så skrive i B1 for at får værdigen fra henvisning i A1 uden at skrive teksten igen.

Man kan desværre ikke skrive ==A1  i B1.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2013 - 06:33 #3
Det kan lade sig gøre ved hjælp af funktionen INDIREKTE.
Men INDIREKTE kræver, at den fil der er skrevet som tekst i A1 er åben.
Avatar billede hmlfc Praktikant
05. september 2013 - 09:47 #4
Dkhanknu: Tak for dit svar, den har jeg prøvet med dokumenten er desværre ikke åben