Avatar billede AGK91 Nybegynder
10. september 2013 - 16:38 Der er 3 kommentarer

Anbefaling til bærbar

Hej alle eksperter derude.

Jeg vil først og fremmest takke på forhånd for de PC-eksperter herinde, der gider bruge sin egen fritid på at hjælpe os mindre kyndige - det er meget flot af jer.

Dernæst til sagen. Det er blevet tid til at søge en ny bærbar, men må ærligt indrømme, at jeg er relativt blank. Den skal ikke benyttes til gaming - dog vil jeg gerne kunne se film/serier på den i 720p og helst også 1080p format. Ellers skal den gerne kunne surfe på nettet og køre Office-pakken.

Derfor vil jeg umiddelbart tro, at processoren skal vælges med henblik på, at den kan køre HD-videoer.

Jeg vil sige, at de vigtigste kriterier for mig er

- Et godt batteri, der gerne skulle kunne holde omkring 3 timer.
- Afkølings/ventilationssystemet skal være godt, så den ikke larmer.
- Vil gerne kunne se videoer i 720p/1080p format.
- HDMI indgang og gerne omkring 4 USB-indgange.
- Ikke fra HP

Min nuværende computer er en HP Pavillion dv6 Notebook

http://www.notebookcheck.net/typo3temp/_processed_/csm_hp_dv6_gesamt1_01_42ef630cb8.jpg

,som har en medbygget fejl i afkølingssystemet, hvilket har result    eret i utallige reparationer, men ingen af dem har rigtigt løst problemet. Derfor fravælger jeg dette mærke.

Den ene gode ting er dog, at den har en stor skærm i det jeg vil kalde "wide-screen"-format, der gør den god at se film på. Dette ville bestemt også være en fed feature.

Umiddelbart har jeg en øvre budget-grænse på 8-9.000, men jeg vil, som alle andre, gerne slippe af sted så billigt som muligt.

Alle forslag modtages.

Igen, på forhånd tak til alle jer eksperter derude.

Mvh.
Alexander
Avatar billede Gydevang Nybegynder
11. september 2013 - 14:43 #1
Denne fra medion.dk har Full HD, 4x usb, Blu-Ray drev, og wide-screen
http://www.medion.com/dk/prod/MEDION%C2%AE++AKOYA%C2%AE+P7817+%28MD+98308%29/30015441A1
Avatar billede syess Nybegynder
13. september 2013 - 11:10 #2
Hej Alexander,

Jeg kender udemærket til dine problemer med HP DV6 serien. De har desværre valgt at spare en del penge på netop kølingen på denne produktserie. Havde selv en maskine der var til reperation 3 gange, og den blev ved med at være varm på trods af at jeg selv skilte maskinen ad i stumper og stykker og rensede den omhyggeligt.
Nok om det.

Mit forslag til dig vil være en Acer v3.
Nu skriver du jo ikke meget om ønsket skærmstørrelse, men når du skriver at du godt vil kunne se film og serier i 1080p, tænker jeg at det er en 17" maskine du leder efter. 15" maskiner med 1080p er som regel ret højt prissat i forhold til ydelsen.

Sådan en maskine som denne jeg anbefaler vil dog nok ikke holde i 3,6 timer som producenter siger, hvis du sidder og ser film på den. Den store skærm bruger en del strøm. Hvis du leder efter en lang batteri-levetid bør du nok se på noget 15", f.eks. noget ultrabook, men så er du nok nødt til at gå lidt på kompromis med skærmopløsningen.

God jagt.

Her er maskinen jeg vil anbefale dig:

http://www.computersalg.dk/produkt/1058882?varenummer=1058882&utm_source=EDBpriser&utm_medium=edbpriserLINK&utm_campaign=EDBpriser
Avatar billede AGK91 Nybegynder
14. september 2013 - 12:14 #3
@Gydevang/syess

Tusind tak for jeres forslag. Begge PC'er virker meget, meget lovende og er en kende billigere end jeg havde forventet. Tusind tak!

Ved nærmere eftertanke har jeg egentligt ikke nogen vildt store krav til batteriets levetid ved enkelt-brug. Det vigtigste for mig er, at batteriet ikke brændes i stykker over tid, som jeg har oplevet med min HP dv6.

... men det forestiller jeg mig også er korreleret med hvorvidt computeren er i stand til at holde temperaturen nede. Derfor er det med afkølingssystem måske det allervigtigste for mig personligt.

Med hensyn til skærmstørrelsen, så sidder de computere i foreslår lige i skabet.

Inden jeg lægger mig fast på en af de to PC'er, er der så nogen af computerens specifikationer, som fortæller noget om afkølingsevnen?