Avatar billede Beanux Nybegynder
14. september 2013 - 17:36 Der er 3 kommentarer

Windows 7 fryser ved Windows logoet

Hej alle eksperter, jeg håber inderligt at i kan hjælpe en mand i nød :) ..

OBS: Min computer er en Asus

I dag kom en af mine venner forbi, fordi jeg skulle fikse hans computer, jeg begyndte at slå min egen fra, ved at hive ekstern skærm ud, mus, tastatur osv. :) satte computeren til side, og satte hans til.

Efter jeg så havde fået fikset hans, og ville opstarter min egen igen, stod den bare stille ved windows loading ikonet.

Den opstarter fint og hele muletjavsen, men den står bare evigt ved 'Windows starter ikonet'

- Jeg har prøvet at kører i fejlsikret tilstand. HVER gang jeg kører dette, kommer den ikke videre når den når til AVG driverne.

- Jeg har prøvet at kører den bærbare med batteri, og uden batteri.

- Jeg har prøvet at resette BIOs til default inde fra selve biosen.

- Jeg ved ikke rigtigt hvad mere jeg kan gøre for at løse problemet, jeg har ikke den store forstand på bærbare computere, og har aldrig rigtigt selv fikset dem :)

Håber virkelig virkelig inderst inde at der er nogle der har nogle super gode råd som kan hjælpe med at løse problemet.

Da jeg har været et stort fjols, og ikke taget backup af harddisken, vil jeg rigtig gerne have den opstartet, da der lægger 1 års skole opgaver der på :) .. Ja, jeg er IT supporter, og glemt at tage backups .. tsk :) Men ja, man skal lærer alt på den hårde måde :)

Håber inderligt der er nogle der kan hjælpe. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2013 - 12:52 #1
Prøv at fjerne alt strømmen fra den og hold startknappen nede i 30 sek. Monter strøm og prøv så at starte.

Kan den køre i fejlsikret tilstand uden problemer?
Man spammer f8 under opstart.
Avatar billede Beanux Nybegynder
15. september 2013 - 23:39 #2
Hej undskyld jeg svare lidt sent :) Jeg har lige endnu en gang prøvet at slå alt strøm fra, holde tænd knappen nede i 30 sekunder :) Både uden batteri og Med batteri.. Og naturligvis uden strøm kablet også :) ..

Jeg har også prøvet at starte op i fejlsikret tilstand, dette kan den ikke.. Den stopper HVER gang ved AVG filerne.sys

Har også prøvet at starte den ved 'sidste fungerende punkt' heller ikke, føler jeg har prøvet stort set alt der overhovedet kunne gøres blot for at hurtigt komme ind til harddisken og rive dataen ud :)

OBS:Spørgsmål

Hvis harddisken slet ikke kan findes, burde den så kunne komme til Windows 7 logoet ? :) Fordi nogle gange siger den også at der skal indsættede Disk boot, og dette har næsten ALTID været en løs harddisk eller defekt harddisk på mine stationære :) Så ville lige vide om det kunne være problemet, og at den stadig sagtens kan komme til windows logoet, men dog ikke loade alt data der på, derfor den står og halter ved at loade efter logoet :)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2013 - 06:22 #3
Ja din disk kan sagtens have en fejl et sted der gør at den stopper lige der ved avg filerne. Der findes programmer til at tjekke harddiske. Jeg har selv brugt det der hedder HDTune for at tjekke mine diske.
Jeg satte disken som slave i andet system og testede den vej.